با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری؛ شرکت کاسکو در پرو بندر می سازد

 

سفیر چین در پرو با بیان اینکه شرکت کشتیرانی چینی کاسکو در سواحل آرام کشور پرو یک بندر با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری خواهد ساخت، این طرح را بخشی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری چینی ها در کشور تولیدکننده مس خواند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از رویترز، چینی ها شهر «چانکی» را برای احداث این بندر پیشنهاد داده اند. شهری که با لیما، پایتخت پرو حدود 58 کیلومتر فاصله دارد و به معادن نیز نزدیک است.

چین شریک تجاری سطح بالای پرو به شمار می رود و بخش قابل توجهی از مواد معدنی خود را از این کشور تامین می کند. شرکت های چینی به همین دلیل علاقه مندند تا سرمایه گذاری هایی فراتر از بخش معدن در پرو داشته باشند.

جیا گوید، سفیر چین در پرو اظهار کرد:« چشم انداز روابط اقتصادی میان چین و پرو روشن و امیدوارکننده است. طی 3 سال آینده حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور همچون ارتباطات، انرژی، معادن، ساخت وساز و تامین مالی انجام خواهد شد. ضمن اینکه اداره راه آهن چین نیز قصد دارد یک بندر در شهر ایلو، که به معادن مس نزدیک است احداث کند.»

اگار پاتینو، رئیس اداره بنادر پرو نیز در این خصوص گفت:« توسعه راه آهن از پرو به کشورهای بولیوی و برزیل و حمل کالا از این کشورها باعث رونق بندر ایلو خواهد شد.»

مارتین ویزکرا، رئیس جمهور پرو نیز از سرمایه گذاری چینی ها در بخش بندر و معدنی استقبال کرد و گفت:« این اولین سرمایه گذاری بزرگ خارجی در دولت من است و به همین واسطه تا سال 2021 میلادی امکان ایجاد 3500 شغل وجود خواهد داشت.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.