با حضور کارشناسان خبره بین‌المللی و داخلی صورت گرفت؛ ممیزی سامانه‌ها، کارکنان و ايستگاه‌های آتش‌نشانی بندر شهيد‌رجايی

 

سرپرست واحد بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای طرح ارزیابی سامانه ها و ممیزی ایستگاه های آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “تورج امیری” سرپرست واحد بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: این طرح با حضور بیش از ۱۵ نفر از كارشناسان خبره شركت معتبر بین المللی “فلک فایر کانسلتینگ”، همکاری شرکت فامور مهرگان پويا و با مشارکت تعدادي از کارشناسان آتش نشانی سایر بنادر کشور، در حال انجام است.

وی افزود: این طرح بسیار مهم در زمینه های ممیزی، ارزیابی سامانه های اعلام و اطفای حریق، ارزیابی تجهیزات و کارکنان آتش نشانی و سامانه های اعلام و اطفای حريق از نخستین روز بهمن ماه جاری آغاز و تا روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

امیری با یادآوری حوادث آتش سوزی بزرگ در سطح کشور و همچنین صنایع همجوار بندر شهید رجایی که باعث وارد آمدن خسارات به سرمایه های ملی شد، به تشریح اهداف اجرای ابعاد مختلف طرح ارزیابی و ممیزی سامانه ها، کارکنان و ایستگاه های آتش نشانی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به سهم چشمگیر و نقش کلیدی بندرشهید رجایی در تجارت دریایی کشور، اجرای چنین طرح هایی، حرکتی مهم و اثرگذار در راستای ارتقاء سطح ایمنی و کاهش سوانح و حوادث در بزرگترین بندر تجاری کشور و همچنین بهره گیری از توان عملیاتی تجهیزات و کارکنان بخش آتش نشانی محسوب می شود.

سرپرست واحد امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات تیم ممیزی، خواستار شناسایی، بررسی و رفع مشکلات و نارسایی های موجود در واحدهای آتش نشانی وبندر شهید رجایی  HSE به منظور کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی شد .

در ادامه، “هوشنگ محمدرضایی” مدیر مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی نیز طی سخنانی ضمن ابراز قدردانی از همکاری های ستاد مرکزی سازمان بنادر و حمایت های مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح مراحل مختلف و اهداف این طرح ارزیابی و ممیزی پرداخت.

وی مميزي ايستگاه هاي آتش نشاني بندر، ارزيابي كمي و كيفي کارکنان و تجهيزات آتش نشاني، ارزیابی سامانه های اعلام و اطفای حریق، بازنگری سامانه های حفاظت در مقابل ارتینگ و همچنین بررسی و بازنگری در سامانه های مجوز کار را از مهمترین بخش هاي این طرح برشمرد.

محمدرضایی بر لزوم بهره گیری از دانش فنی و توانمندی شرکت های معتبر بین المللی در امر آموزش و پشتیبانی آتش نشانی و مدیریت بحران تاکید کرد.

مدیر مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از اظهاراتش پیشرفت های فن آوری در دنیا به منظور کنترل و مهار هر چه بهتر آتش، مدرن سازی ایستگاه های آتش نشانی، به روز رسانی روش های اجرایی ایمنی در عملیات اطفاء حریق و مدیریت بحران و همچنین ارزیابی پیوسته سامانه های عملیاتی را از جمله دستاوردها و پیامدهای انجام طرح های ممیزی دانست.

وی بر ضرورت دسترسی به فن آوری های ایمن و به خصوص استفاده از تجهیزات پيشرفته و روباتیک جهت کمک به نیروهای عملیاتی آتش نشانی و امداد و نجات در شرایط اضطراری و بحرانی تاکید کرد.

محمدرضایی در پایان با یادآوری جایگاه کانونی مرکز آتش نشانی بندر شهید رجایی در منطقه صنعتی غرب بندرعباس گفت: ۱۰۰نیروی زبده آتش نشان، ۵ ایستگاه آتش نشانی، ۱۸ دستگاه کامیون آتش نشانی، یک دستگاه خودرو امداد و نجات، ۳ دستگاه خودرو سبک پیش رو و چهار دستگاه آمبولانس از جمله امکانات و ظرفیت هایی محسوب می شود که مرکز آتش نشانی بزرگ ترین و پیشرفته ترین بندر تجاری کشور از آن برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.