با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛ عملیات اجرایی فاز تکمیلی بندر چند منظوره خمیر کلنگ زنی شد

 

با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی فاز تکمیلی بندر چندمنظوره بندرخمیر کلنگ زنی شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه کلنگ عملیات اجرایی فاز تکمیلی بندر چند منظوره بندرخمیر با حضور استاندار هرمزگان و نمایندگان هرمزگان به زمین زده شد.

اسکله بندر خمیر در حدود ۲ کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانمایی شده به گونه ای که کاملا خارج از محل خور خمیر واقع شده است. نوع اسکله به صورت شمع و عرشه پیش بینی شده و با یک مسیر دسترسی به طول ۷۵۰ متر که به صورت ترکیبی از شمع و عرشه و مسیر سنگی پیش بینی شده است.

در فاز اول پروژه مسیر دسترسی دریایی شامل دایک سنگی به طول ۶۱۶ متر اجرا گردیده است. در فاز دوم که موضوع پروژه حاضر است اجرای لایه های روسازی دایک دسترسی، احداث پل دسترسی از انتهای دایک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی به انجام خواه رسید. مبلغ این پیمان ۳۰۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال در مدت زمان ۱۸ ماه اجرا خواهد شد.

پروژه مجتمع بندری خمیر یکی از پروژه هایی ست که طی چند سال اخیر حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشته و برای احداث آن موانع های زیادی پیش روی آن گذاشته شده است.

پروژه ای که بدلیل موقعیت ساحلی ، دارا بودن منابع غنی سیمان و گوگرد و همچنین کارخانجات بزرگ سیمان و گچ ، جایگاه ممتازی به شهرستان خمیر خواهد داد واقتصاد منطقه را متحول ومشکل بیکاری این شهرستان را به صورت عمده حل خواهد کرد.

پروژه بندر چند منظوره بندر خمیر در اولین روز از دهه مبارک فجر سال ۹۱ با حضورمقامات استانی و کشوری کلنگ آن به زمین زده شد، اما تقریبا اوایل سال ۹۴ بود که خبر تعطیلی مجتمع بندری کام مردم بندرخمیر را تلخ کرد و دوباره رایزنی های مسئولین محلی برای رفع مشکلات زیست محیطی آغاز شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.