با تصویب دولت ویتنام؛ سهام شرکت کشتیرانی وینالاینر واگذار می شود

 

دولت ویتنام با عرضه اولیه سهام خطوط کشتیرانی وینالاینر این کشور به میزان 35 درصد موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت هلنیک شیپینگ نیوز، قیمت هر سهم از  خطوط کشتیرانی وینالاینز حدود 4 دهم دلار تعیین شده است که عملیات واگذاری آن از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

مجموع سهام این شرکت ویتنامی حدود 616 میلیون دلار برآورده شده که از این مقدار، 280 میلیون دلار آن به صورت سهام در بازار بورس هانوی عرضه خواهد شد. همچنین بخشی از این سهام نیز به سرمایه گذاران استراتژیک فروخته می شود و مابقی به کارکنان این شرکت و به صورت سهم فروخته خواهد شد.

البته دولت ویتنام اعلام کرده که تنها یک سوم مجموع سهام این شرکت را واگذار می کند و عملا 65 درصد سهام را در اختیار خود خواهد داشت. پیش بینی می شود که دولت پس از این اقدام، 176 میلیون دلار به دست آورد.

در این میان شرکت SK کره جنوبی قصد دارد با خرید بخشی از سهام این شرکت، در حمل ونقل ویتنام مشارکت داشته باشد و تبدیل به سرمایه گذار استراتژیک آن شود. نگوین کان تین، مدیرعامل شرکت وینالاینر در این خصوص اظهار کرد:«بیشتر سرمایه گذاران استراتژیک تمایل داشتند تا بیش از 51 درصد سهام را خریداری کنند تا از موضع قدرت در این شرکت ظاهر شوند. اما این مسئله تاکنون تایید و اجرایی نشده است.»

میزان درآمد وینالاینر در سال 2017 میلادی حدود 702 میلیون دلار بود و کارشناسان پیش بینی کرده اند که میزان درآمد این شرکت تا سال 2020 میلادی به حدود 757 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.