با تزریق 100 میلیون دلار صورت می گیرد؛ تداوم سرمایه گذاری فیلیپین در بزرگ ترین بندر عراق

 

اپراتور ترمینال بین المللی خدمات کانتینری فیلیپین  (ICTSI) از آغاز احداث فاز دوم ترمینال جدید خود در بندر «ام قصر»، بزرگ ترین بندر کشور عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از  maritime executive، مرحله دوم توسعه این ترمینال در نیمه دوم سال 2019 میلادی به بهره برداری خواهد رسید. این ترمینال با عمق 46 فوت و سه جرثقیل جدید می تواند امکان پهلو گرفتن کشتی های بزرگ را نیز مقدور می سازد.

محوطه کناری این ترمینال به مساحت 75 هکتار و یک پارکینگ بزرگ 40 هکتاری امکان ظرفیت اسمی یک میلیون TEU کانتینر را در سال فراهم می آورد.

انریکه کی . رازون« Enrique K. Razon»، رئیس اپراتور ترمینال بین المللی خدمات کانتینری فیلیپین در این رابطه می گوید:« سرمایه گذاری جدید 100 میلیون دلاری ICTSI  قدم دیگری در جهت توسعه اسکله بت 27 و بازسازی و ارتقای اسکله های 19، 20 و 21 خواهد بود. پیش از این نیز سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری انجام شده بود و حالا 100 میلیون دلار دیگر به این پروژه تزریق می شود.

مسئولان ICTSI  امیدوارند که امکانات جدید طی 18 ماه آینده به بهره برداری برسد تا طرح حمایت از اهداف کلیدی اقتصادی عراق، از جمله بازسازی اقتصاد غیرنفتی به نتیجه برسد.

شرکت فیلیپینی ICTSI  اولین قرارداد همکاری را با شرکت سهامی عام بنادر عراق در سال 2014 میلادی امضا کردند تا فاز نخست توسعه ترمینال کانتینری بندر ام قصر کلید بخورد. فاز نخست پروژه ترمینال با عنوان «دروازه بصره»، سال گذشته میلادی به بهره برداری رسید. در فاز نخست، ظرفیت 700 هزار TEU کانتینر در نظر گرفته شده است که در آینده افزایش خواهد یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.