با الحاق بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار؛ قوانین مناطق آزاد در بنادر بهشتى و کلانترى اجرا می شود

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: الحاق بنادر شهید بهشتى و کلانترى به منطقه آزاد چابهار صرفا به معناى تسرى قوانین مناطق آزاد است و این دو بندرهمچنان زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردى فعالیت خواهند کرد.

به گزارش سی نیوز، بهروز آقایی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت های بندری دارند، افزود: با تصویب الحاق دو بندر استراتژیک چابهار به منطقه آزاد، فرآیند توسعه ای آنها سرعت پیدا می کند و جذب سرمایه گذار تسهیل می شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه بندر شهید بهشتی و حضورشرکت های هندی در توسعه آن، عنوان کرد: تبدیل بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد تجاری-صنعتی باعث ترافیک بار، رفع موانع سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در کنار بندر می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد با مصوبه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی  قرار است قوانین مناطق آزاد در بنادر شهید بهشتى و کلانترى تسرى پیدا کند و دو بندر یاد شده تحت مدیریت مناطق آزاد قرارنخواهند گرفت.

همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری مطلوبی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار انجام داده است.

مرتضی بانک در مورد مصوبه روز گذشته شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهوری مبنی پیوستن بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، اظهار کرد:  با موافقت وزارت راه و شهرسازی دو بندر یاد شده به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت خوبی را برای این منطقه ایجاد کند مدیریت دو بندر شهید بهشتی و کلانتری همچنان برعهده سازمان بنادر و دریانوردی  است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری مطلوب صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانودری در دو بندر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری، تصریح کرد:با تسری پیدا کردن قوانین مناطق آزاد برای بنادر چابهار، روند توسعه ای آن شتاب خواهد گرفت. با پیاده سازی قوانین  مناطق آزاد  در بنادر چابهار ضمن رونق آنها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توان برای فعال شدن کریدورها برنامه ریزی کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ظرفیت سازی می کند، اذعان داشت: بنادر چابهار؛ خیلی زودتر می توانستند از پتانسیل های مناطق آزاد استفاده کنند اما تصویب این امر به تعویق افتاده بود.حال شرایط برای حضور سرمایه گذاران بیش از گذشته فراهم می شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.