اینترکارگو گزارش می دهد؛ بررسی یک دهه تهدیدهای صنعت حمل ونقل بانکری

خراب شدن محموله و آسیب رسیدن به آن به همراه تاخیر در ارائه گزارش بررسی دلایل تلفات باری از جمله تهدیدهای مهم صنعت حمل ونقل بانکری در سال گذشته میلادی بوده است. همچنین موارد دیگری از تهدیدهای این صنعت توسط اینترکارگو برای شرکت های حمل ونقل فله بین سال های 2010 تا 2019 میلادی ارائه شده که تحلیلی مناسب از این صنعت نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در سال گذشته تنها یک مورد حادثه برای کشتی فله خشک به وجود آمد که به از بین رفتن بار آن منجر شد. این در حالی است که از ابتدای گزارش اینترکارگو در سال 2010 میلادی، تعداد 139 حادثه تا سال گذشته میلادی به ثبت رسیده بود که مجموع این حوادث باعث مرگ 173 نفر شده بود. این موضوع نشان می دهد که در بازار فله خشک، امنیت دریایی افزایش یافته و شمار حوادث نیز پایین آمده است.

در سال گذشته میلادی، تنها حادثه مربوط به کشتی بانکری  Nur Allya بود که در ماه اوت به ثبت رسید. اگر این حادثه را از فعالیت های بانکری حذف کنیم، ایمن ترین سال برای این صنعت در سال 2019 میلادی به ثبت رسیده است.

کشتی Nur Allya روز بیست ویکم اوت هنگام حمل محموله سنگ معدن نیکل اندونزی در سواحل شمالی بورو، با 25 خدمه خود گم شد. جست وجوها برای یافتن این کشتی و خدمه آن به مدت دو هفته طول کشید. پس از آن نیز تنها یکی از قایق های نجات کشتی پیدا شد. هنوز دلایل غرق شدن این کشتی مشخص نشده، اما این مسئله باعث شد تا اینترکارگو نسبت به بارگیری و حمل نیکل به کشتی های فله بر هشدار بدهد تا احتیاط بیشتری را رعایت کنند.

اینترکارگو در گزارش خود نوشته که تنها از طریق تجزیه وتحلیل داده های وقوع چنین حوادثی می توان از تکرار آن جلوگیری کرد و اقدامات اصلاحی را انجام داد.

اینترکارگو همچنین شکسته شدن کشتی و ذوب شدن بار آن را دو دلیل مهم بروز حوادث برای کشتی های فله بر ذکر کرده که ایمنی آنها را مورد تهدید قرار می دهد. از بین 39 حادثه مهم کشتیرانی در صنعت حمل بانکری طی سال های 2010 تا 2019 میلادی، 8 فقره آن مربوط به شکسته شدن کشتی و یا ایجاد مشکل اساسی در آن ثبت شده که منجر به مرگ 106 نفر شده است. این مسئله باعث شده تا 61 درصد مرگ خدمه به همین دلیل به وقوع بپیوندد.

همچنین مکان وقوع این حوادث نیز بسیار حائز اهمیت است. 6 فقره حادثه شامل حمل سنگ معدن نیکل از اندونزی، یک کشتی با محتوای سنگ آهن با رطوبت زیاد از مالزی و یک کشتی با بار بوکسیت از مالزی در این حوادث دیده می شود.

اینترکارگو ارائه گزارش تلفات و یا حوادث را یکی از دلایل افزایش ایمنی کشتی های فله اعلام کرده است. این در حالی است که از میان 39 مورد خسارت سنگین کشتی ها، تنها 24 مورد دارای تحقیقات تکمیلی درباره علت های بروز حادثه برای کشتی بوده است. در واقع، میانگین زمان وقوع حادثه تا تکمیل شدن پرونده در اینترکارگو برای هر مورد حادثه 32 ماه زمان برده است.

اینترکارگو در گزارش خود ذکر کرده که درک دلایل ایجاد حوادث به این موضوع می انجامد که چه اقدامات ایمنی بیشتری باید برای کشتی های فله بر در نظر گرفته شود تا از تکرار حوادث تلخ جلوگیری به عمل آید. باید گزارش های دقیق به سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) ارسال شود تا ریشه اصلی بروز حوادث تعیین بشود.

اینترکارگو همچنین از از جدیدترین اصلاحیه كد حمل و نقل بین المللی جامد دریایی (IMSBC 05-19) كه از تاریخ 1 ژانویه 2021 شروع به كار خواهد كرد، استقبال كرده است.

گزارش نهایی تحقیقات کشتی فله بر استار دیزی غرق شده نشان داد که در ماه مارس 2017، این کشتی بر اثر خرابی بدنه در مخزن بالا و ورود آب به آن، غرق شده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.