ایجاد مرکز اطلاعات یکپارچه در بندر بوسان

مسئولان بندر بوسان کره جنوبی (BPA) قصد دارند در جهت رقابت‎پذیرتر کردن این بندر به کمک اطلاعات لجستیکی، یک مرکز اطلاعات یکپارچه ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بر اساس برنامه، این مرکز اطلاعات یکپارچه قادر خواهد بود که به شکل سازماندهی شده اطلاعات را جمع آوری و تحلیل،و آخرین روندهای شرکت‎های کشتیرانی را مطالعه کند. بنابراین می‎تواند آمار اطلاعات حمل و نقل کانتینری را جمع‎آوری و بخش‎هایی را که می توان بهره‎وری را در آن بالا برد شناسایی کند.

انتظار می رود بندر بوسان ساخت این مرکز اطلاعاتی را از اواخر سال 2017 میلادی آغاز کند. بر اساس برنامه نخستین فاز توسعه این مرکز تا ماه آگوست امسال تکمیل می شود. 2 فاز پایانی توسعه آن نیز تا سال 2019 تکمیل خواهند شد.

در فاز اول بندر بوسان قادر خواهد شد تا هرگونه تحول یا تغییر در روند صادرات و واردات بازارهای کشتیرانی را دنبال کند و بر کمیت کالاهای جابجا شده در کره جنوبی نظارت نماید.

اطلاعات به دست آمده در این مرکز همچنین می‎تواند مورد استفاده شرکت‎های کشتیرانی و اپراتورهای بندری قرار گیرد چراکه جمع آوری این اطلاعات جامع از بنادر و میزان حمل و نقل دریایی برای آنها بسیار مشکل است.

یک نمونه از اطلاعات مورد استفاده زمان اشغال تریلرها در بندر است. شرکت‎های کشتیرانی با دانستن میزان زمان اشغال تریلرها در روزها و فصول مختلف، می توانند زمان انتظار خود را کاهش دهند و بهره‌وری خود را بالا ببرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.