ایجاد بندر صادراتی در منطقه گوگسر جاسک در دستور کار است؛ خط تجاری در بندر گوگسر راه اندازی می‌شود

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ایجاد بندر صادراتی در منطقه گوگسر جاسک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الله مراد عفیفی پور در بازدید از بندر گوگسر واقع در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شرق شهر جاسک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کارگروه ویژه مرز استان، این بندر به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت اقتصادی برای تعاملات تجاری با کشورهای همسایه دریای عمان و خلیج فارس مشخص شده، راه اندازی یک بندر صادراتی جدید با رعایت الزامات دیگر دستگاه های محلی و استانی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی افزود: این بندر علیرغم آنکه تاکنون کاربری شیلاتی داشته، اما به لحاظ بازرگانی دارای ظرفیت های مناسبی در بحث تجارت دریایی و جذب محموله های صادراتی شهرستان های همجوار از جمله نیکشهر و زرآباد سیستان و بلوچستان است.

عفیفی پور تصریح کرد: آمادگی صد درصدی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی وجود دارد تا بدون هیچ گونه معطلی، اقدامات مربوط به راه اندازی خط جدید دریایی با رویکرد صادرات غیر نفتی در شهرستان جاسک را سریع تر از سایر دستگاه ها آغاز کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: برای تحقق این مهم، تعامل دستگاه های همکار با اداره بندر در زمینه ایجاد بسترهای توسعه تجارت دریایی، ضروری است.

گوگسر با برخورداری از ۱۵ کیلومتر ساحل بکر، در امتداد کرانه دریایی بندر جاسک به سمت روستای ساحلی ونک (در مرز دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان) واقع شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.