اولین همایش هم‌اندیشی شرکت سینا برگزار شد + عکس

به گزارش خبرنگار سی نیوز، شب گذشته اولین همایش سالانه هم‌اندیشی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور دکتر طراح زادگان مدیر عامل شرکت، دکتر پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، مهندس فرهاد منتصر کوهساری  معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و جمع گسترده‌ای از فعالان صنعت کشتیرانی در محل هتل اوین تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر فرخ طراح زادگان مدیر عامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با اشاره به ظرفیت‌های موجود شرکت در 5 بندری که این شرکت در آنها فعالیت دارد از مجموعه‌های حاضر درخواست کردند که در توسعه این بنادر نقش آفرینی و همراهی داشته باشند.

همچنین ایشان به برخی از موفقیت‌های کسب شده سال گذشته شرکت پرداخته و خبر از فعال شدن اپلیکیشن سینا دیجیتال برای کمک به کاربری بهتر مشتریان شرکت را اعلام کردند.

دکتر طراح زادگان در ادامه با اعلام خبر در نظر گرفته شدن مجموعه گسترده‌ای از تخفیفات برای شرکت‌ها در قبال استفاده از خدمات شرکت سینا به گزارش فعالیت‌های بخش امور خدمات مشتریان شرکت سینا پرداختند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران: شرکت‌های صنعت کشتیرانی باید خود آماده رشد صنعت کنند

در ادامه این نشست دکتر مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به صنعت کشتیرانی و تاکید قرآن به ارتزاق از دریا و گسترش صنعت دریا به لزوم تلاش برای بهتر شدن وضعیت صنعت در عرصه پیشرفت تکنولوژی با الگوگرفتن از دیگر صنایع پیشرفته در کشور ایران تاکید کردند.

همچنین ایشان با اعلام اینکه احتمالا در سال آینده وضعیت اقتصادی کشور به سمت بهبود حرکت میکند به ضرورت تغییر رویکردها و مکانیزم‌ها در حوزه کسب و کار کشتیرانی و دریا و تغییر نگاه‌ها و مهندسی دوباره در بنادر اشاره کردند.

دکتر پل مه ضمن تاکید بر فعالیت‌هایی که انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در عرصه رصد صنعت انجام می‌دهد تاکید کرد که مجموعه صنعت و فعالین این عرصه در سال‌های آینده باید کاهش ظرفیت کنونی را فراموش کرده و خود را آماده افزایش ظرفیت‌ها و حجم کار بنمایند.

معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر: امتحان ما حفظ و گسترش سرمایه‌گذاری‌های صنعت کشتیرانی است

همچنین مهندس فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر نیز در ادامه این جلسه با تشکر از شرکت‌ها و تلاش آنها در عرصه بهبود اقتصاد و صنعت دریا به عدم توجه ما به توسعه دریایی و یاری گرفتن از بخش خصوص تاکید کرد.

وی با اشاره به این نکته که 60 درصد از صادرات دریایی تمام جهان، در آسیا صورت صورت میگیرد به جایگاه ضعیف ایران در آسیا تاکید کرده و اعلام کرد ما بجای آنکه برون نگر باشیم اهداف خود را درون نگر در نظر میگیریم و و اگر بدنبال افزایش ترانزیت و ترانشیت هستیم باید به همراهی و همکاری بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشیم چرا که بنادر کشور جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

کوهساری با تشکر دوباره از تلاش‌های بخش خصوصی در شرایط تحریم به ضرورت حمایت از این صنف تاکید کرده و به این نکته اشاره کرد که اگر به این بخش توجه نشود ما در سال های آینده سرمایه گذاری‌هایی که در این صنعت صورت گرفته است را از دست داده و سرمایه‌های جدیدی نیز در این صنعت صورت نمیگیرد و این قطعا امتحان ما است.

معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر با اعلام این خبر که در 4 ماه گذشته 61 میلیون تن بار در بنادر تخلیه شده است به ضرورت تحول در این عرصه اشاره کرد و به ضرورت توجه به منابع انسانی برای رشد صنعت تاکید کرد.

در ادامه این مراسم ضمن اظهارنظر برخی از شرکت‌ها در مورد وضعیت، مشکلات و پیشنهاداتی برای بهبود خدمات کشتیرانی از شرکت‌های ‌برتر صنعت کشتیرانی که همکاران ویژه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال گذشته بوده‌اند نیز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.