انعکاس خبر برگزاری مجمع عمومی سالیانه انجمن کشتیرانی در رسانه های جمعی کشور

مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور اعضای انجمن در هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد. حضور و سخنرانی محمد راستاد، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم بازتاب خبری در سایت های تخصصی حوزه دریایی، بندری و اقتصادی داشت.

به گزارش سی نیوز، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سخنرانی محمد راستاد در این مجمع به نقل از وی نوشت:« اکنون شاهد بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی ( ره) هستیم. همچنین در بندر شهید رجایی انگیزه صادرات کماکان رو به افزایش است؛ به طوری که سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی دو برابر واردات غیر نفتی بوده است. به رغم تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.»

پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نیز به سخنان راستاد در زمینه روند انجام طرح های توسعه ای در بنادر اشاره کرد و نوشت: توسعه ترمینال شماره ۳ کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجرا است و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان تجهیز و تکمیل ترمینال شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی ، گفت: کماکان سیاست سازمان بنادر بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است. اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.

وی با اعلام این خبر که «طی دو ماه آینده ۱۲ دستگاه آر تی جی به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی اضافه می شود» ، تصریح کرد: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر ، کلیه طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجرا است.

همچنین نشریه فصل اقتصاد نیز خبر برگزاری مجمع سالیانه انجمن کشتیرانی و حضور راستاد در این مراسم را پوشش داد و به نقل از وی نوشت:« با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که 2400 هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.»

روزنامه دنیای اقتصاد نیز به بخش دیگری از سخنرانی راستاد اشاره کرد و با بیان اینکه هزینه‌های نقل‌وانتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را ۵ درصد در نظر گرفته‌ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.

خبرگزاری ایسنا با انتشار خبر اختصاصی نوشت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطر نشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته‌ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.

راستاد تاکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری صدا و سیما و پایگاه خبری ایلنا از دیگر رسانه هایی بودند که برگزاری مجمع سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و سخنرانی راستاد را در جمع فعالان عرصه حمل ونقل دریایی کشور پوشش خبری دادند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.