انتخاب پیمانکار طرح توسعه مهم‌ترین بندر کشور تا دو ماه آینده

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از انتخاب پیمانکار فاز سوم بندر شهید رجایی تا حداکثر دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش سایت سی نیوز و به نقل از ایلنا، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت برگزاری مناقصه بندر شهید رجایی گفت: برای توسعه بندر شهید رجایی در فاز سوم فراخوان مناقصه انجام شده و حداکثر تا دو ماه آینده پیمانکار توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی انتخاب می‌شود.

وی افزود: بحث واگذاری راهبری پایانه‌های یک و دو بندر شهید رجایی در حال تبدیل به قرارداد است و مدل مالی آن تدوین شده است.

راستاد با بیان این که در حال حاضر بندر شهید رجایی مهم ترین بندر اقتصادی کشور است، ادامه داد: طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری 860 میلیارد تومان سه ساله به اجرا می رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید، کرد: با اجرای طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی ، ظرفیت کانتینری این بندر به هشت میلیون TEU می رسد.

راستاد همچنین با اشاره به ورود محموله های تجهیزات توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار گفت: هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار جدی هستند و فعالیت‌های سرمایه گذاری آنها در این بندر آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بنادر کشور و افزایش توان رقابت آنها با بنادر منطقه اظهار داشت: در حال حاضر بنادر کشور بالغ بر ۲۱۷ میلیون تن ظرفیت دارند که این یک فرصت طلایی برای اشتغالزایی و رشد اقتصاد  محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.