الحاق یک دستگاه ریچ استاکر به مجتمع بندری آستارا

یک دستگاه ریچ استاکر با ظرفیت باربرداری ۴۰ تن برای تقویت توان عملیات کانتینری به ناوگان تجهیزاتی مجتمع بندری آستارا ملحق شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، بندر آستارا که ساخت، توسعه و بهره برداری از آن با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن در سال توسط بخش خصوصی در حال انجام است در سال گذشته ۲۳۳ هزار تن انواع کالا را با بنادر مختلف حوزه دریای خزر مبادله کرده است.

از آبانماه سال گذشته پایانه کانتینری مجتمع بندری آستارا با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر برای ایجاد یک کانون صادرات فرآورده و محصولات کشاورزی استانهای گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به کشورهای قزاقستان و روسیه در تلاش است.هم اکنون پروژه تعمیق کانال و حوضچه بندر آستارا برای رسیدن به عمق آیخور ۵/۵ متر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست انجام است. زمانیکه این پروژه تکمیل شود، این بندر می تواند به کشتیهای رو-رو نیز خدمات رسانی نماید و به کاستن از ترافیک مرز زمینی آستارا در فصل صادرات میوه و تره بار کمک نماید. با فراهم شدن چنین امکاناتی با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر آستارا و فاصله مطلوب آن نسبت به سایر بنادر نوار ساحلی خزر، این بندر هم می تواند نقش موثری را در کریدور شرق به غرب و شمال-جنوب (موسوم به نوستراک) ایفا نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.