الحاق شناور “نجف” به ناوگان حمل و نقل دریایی کشور/ تعمیرات اساسی ۱۱ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور آماده به کاری ناوگان خدماتی سازمان بنادر تعمیرات اساسی زیر آبی شناور نجف انجام و این شناور به چرخه حمل و نقل دریایی کشور الحاق شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا پور رجبی با اشاره به توان اجرایی متخصصین سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تعمیرات اساسی شناورهای فعال در چرخه حمل و نقل دریایی، اظهارداشت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ فروند شناور خدماتی که در مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی قرار داشته اند پس از انجام تعمیرات در چرخه خدمات حمل و نقل دریایی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت لزوم آماده به کاری  ناوگان خدماتی سازمان بنادر و دریانوردی  خاطر نشان کرد:  سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان اسقرار انواع شناور از قبیل یدک کش، لندینگرافت،  بارج  و شناور با طول ۷۰ عرض ۱۵ متر و آبخور ۵ متر جهت تعمیرات انواع لایروب های کاترساپلای بوت و شناورهای صیادی برخوردار  است .

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تعمیرات اساسی شناور نجف اعزامی از بندر بوشهر که زمان داکینگ آن فرا رسیده بود نیز اشاره ای داشت و گفت: بعد از تهیه نقشه استقرار شناور  و انجام بلوک چینی این شناور در مورخه بیست و دوم مرداد ماه بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی  مستقر  و تعمیرات زیر آبی آن آغاز  شد.

 وی افزود: تعمیرات این شناور  در مدت زمان ۳۱ روز انجام و بامداد امروز  ۲۳ شهریور ماه به آب اندازی و به چرخه حمل و نقل دریایی کشور الحاق گردید .

به گفته پور رجبی این شناور به طول ۲۷ متر، عرض ۸ متر و آبخور ۳ متر تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی است و جهت عملیات پهلو دهی، جدا سازی، همراهی کشتی ها و همچنین در عملیات های  اطفای حریق درگستره آبی  استان بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.