افزایش 3.6 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور

تهران – ایرنا – مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 86 میلیون تن افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی نشان می دهد که مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری کشور در مدت یاد شده در سال 95 حدود 83 میلیون تن بوده که هم اکنون به بیش از 86 میلیون تن رسیده است.
از ابتدای امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور به یک میلیون و 800 هزار کانتینر رسیده که در مقایسه با سال گذشته 28.6 افزایش نشان می دهد.
در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای خشک در بنادر کشور به 26 میلیون و 900 هزار تن افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 26.9 درصد رشد داشته است.
همچنین از ابتدای سال 96 تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای مایع در بنادر کشور2 میلیون و 800 هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته 550 درصد رشد نشان می دهد.
براساس این گزارش، از آغاز امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در بنادر تجاری کشور 11 میلیون و 200 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 1.8 درصد کاهش نشان داده است.
در مدت یادشده میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی نیز در بنادر کشور نیز 27 میلیون و 400 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 6.8 درصد کاهش یافته است.
همچنین طی دو سال گذشته اقدامات زیربنایی در احداث و بهره برداری از بنادر مسافری توسط سازمان بنادر و دریانوردی منجر به افزایش قابل توجه سفرهای دریایی شده به طوری که در طول سال بیش از 20 میلیون سفر دریایی در کشور به خصوص در بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می شود.
بندرشهید حقانی٬ بندرهرمز٬ بندرذاکری٬ بندر شهید باهنر٬ بندر لافت٬ بندر پهل٬ بندر لنگه ٬ بندرلارک ٬ بندر بهمن٬ بندر چارک٬ بندر آفتاب٬ بندرابوموسی و بندر کیش از مهمترین بنادر استان هرمزگان برای انجام سفرهای دریایی هستند.
علاوه بر انجام سفرهای داخلی در بنادر کشور٬ از بندر باهنر به بندر شارجه در کشور امارات متحده عربی و از بندرعباس به بندر خصب در کشور عمان سفرهای دریایی خارجی نیز از استان هرمزگان برقرار شده است.
به گزارش ایرنا ، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در سال جاری تاکنون از طریق بندرآبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا، نوشهر انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.