افزایش 15 درصدی واردات کالای اساسی از بندر چابهار

 

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش سهم بندر چابهار در واردات کالای اساسی به کشور خبر داد و گفت: بزرگترین سیلوی تمام مکانیزه جنوب شرق کشور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری میزان واردات کالاهای اساسی از بندرچابهار به بیش از 750 هزار تن رسیده که این مقدار واردات 15 درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار به عنوان بندر استراتژیک و مهمترین بندر تجاری ایران در خارج از حوزه خلیج فارس قابلیت تخلیه و انتقال 50 درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور مانند گندم، جو، شکر، ذرت و سویا را دارد، تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری حدود 2.5 میلیون تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه و حمل شود.

وی یادآور شد: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری سالانه 8.5 میلیون تن طرفیت تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

وی همچنین از بهره‌برداری سیلوی 100 هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان بزرگترین سیلوی تمام مکانیزه جنوب شرق کشور طی سال آینده خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.