افزایش 100 میلیون دلاری سرمایه گذاری در ترمینال بصره

خدمات بین المللی کانتینر ترمینال (ICTSI) در دو مرحله دیگر و در مرحله 2 توسعه ترمینال دروازه بصره (BGT) در بندر شمالی، ام‌القصر عراق، 100 میلیون دلار هزینه می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از seatrade-maritimet، این شرکت در یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که رئیس این شرکت انریکو رازون جونیور، قرارداد توسعه‌ای را برای ساخت اسکله‌های 25 و 26  امضا کرده است.

این اسکله‌ها ظرفیت سالانه BGT را با افزایش 600 هزار TEU به 1.2 میلیون TEU افزایش می‌دهند و این ترمینال قادر خواهد بود تا کشتی‌هایی با ظرفیت 10 هزار TEU پهلودهی کند. این امر در کنار اسکله 27 که 600 متر طول و 50 هکتار یارد دارد و همراه با سیستم‌های جدید حمل‌ونقل مرتبط با سیستم عامل به‌روز این ترمینال تاثیر فروانی بر رشد ظرفیت این بندر خواهد گذاشت.

رازون در این‌باره گفت: تعهد ما به ارائه امکانات و خدمات بندری با استاندارد‌های بین‌المللی در عراق، قابل مشاهده است. این کار همچنین منافع مشترک ناشی از همکاری ما با وزارت حمل‌ونقل عراق  و بصره را نشان می‌دهد. این تلاش جدید ما زمانی کارامد خواهد بود که طرح جدید در مدت 18 ماه به اتمام برسد و امکانات جدیدی را برای پشتیبانی از اهداف مهم اقتصادی عراق از جمله احیای اقتصاد غیرنفتی فراهم کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.