افزایش ۴۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش ۴۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر انزلی و آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا حمیدرضا آبایی  با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بنادر گیلان تخلیه و بارگیری شده است، افزود : میزان تخلیه و بارگیری در بندر انزلی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد و بندر آستارا ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی میزان صادرات در بندر انزلی طی ماههای گذشته گفت: کالاهای صادر شده شامل مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و مدنی، شیشه، کنستانتره، میوه، قیر، پلی استایرن و سایر اقلام است.

وی با بیان اینکه میزان تخلیه در بندرانزلی ۳۴ درصد و در بندر آستارا ۱۴۳ درصد طی امسال رشد داشته است، تصریح کرد: میزان بارگیری در بنادر گیلان نیز با ۲۹درصد رشد روبرو بوده است.

آبایی تاکید کرد: همچنین تعداد کشتی های وارده به بندرانزلی ۲۴ درصد و به بندر آستارا ۴۶ درصد افزایش یافته اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود با الحاق حدود ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت فعلی بندر ظرفیت غلات بندرانزلی به ۲۰۰ هزار تن برسد.

وی به اقدامات موثری که در دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه زیرساخت‌های بنادر استان انجام شده اشاره و خاطر نشان کرد: با این اقدامات در بندر آستارا و انزلی ظرفیت عملکردی بنادر گیلان به حدود ۱۵ میلیون تن می رسد.

آبایی اضافه کرد: ساخت سه پست اسکله در بندرانزلی به عنوان جنرال کارگو و کالاهای عمومی، یک پست اسکله غلاتی و دو پست دلفین نفتی ظرفیت حمل مواد فله‌ای خشک و مواد فله‌ای مایع را افزایش می دهد و بندرگاه انزلی پذیرای انواع کالا و کشتی خواهد بود.

وی به عمق مناسب بندر آستارا نیز اشاره کرد و افزود: با ساخت دو پست اسکله توسط بخش خصوصی ظرفیت این بندر به دو میلیون تن افزایش می یابد که با طرح‌های جامع و توسعه‌ای بندر این میزان قابل افزایش است.

بندرگاه انزلی ۱۰ پست اسکله قدیم داشت که با افزایش چهار پست اسکله بتنی و دو پست دلفین بر این ظرفیت اضافه شد و در حال حاضر این مجتمع بندری ۱۷ پست اسکله دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.