افزایش ۱۷۲ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و نفتی در بنادر غرب هرمزگان

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد: صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در دو ماه نخست امسال در بنادر غرب هرمزگان و بندر لنگه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷۲ درصدی ثبت کرد.

 

به‌گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، آمار این سازمان از عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری و رشد ۱۷۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی را نشان می‌دهد.

بر مبنای این گزارش، عملکرد مقایسه‌ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش) در دو ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بیش از یک میلیون و ۳۱۶ هزار تن بود که رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی بیش از ۷۸۵ هزار تن (رشد ۹۴ درصدی) و مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بیش از ۵۳۰ هزار تن بوده (رشد ۸۷ درصدی) است.

 

رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ

برپایه این گزارش، مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی در این مدت بیش از ۷۲۱ هزار تن بوده که نشان‌دهنده رشد ۱۷۲ درصدی است. در این میان مجموع صادرات نفتی بیش از ۴۳۱ هزار تن بوده که رشد ۲۷۱ درصدی داشته و مجموع صادرات غیر نفتی افزون بر ۲۹۰ هزار تن بوده که رشد ۹۵ درصدی داشته است.

در مدت یاد شده شاهد رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ (کرانبری) فرآورده‌های غیرنفتی با حجم ۱۹۰ هزار تن بودیم، خدمات ورود و خروج بیش از چهار هزار شناور با رشد ۱۴۲ درصدی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفت و ترانزیت بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودرو با رشد ۲۶۸ درصدی انجام شد.

 

رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی

 

این‌گزارش حاکی از تخلیه و بارگیری پنج هزار و ۳۸۸ TEU کانتینر یخچالی است که رشد ۵۷۰ درصدی در هم‌سنجی با پارسال نشان می‌دهد.

در دو ماهه نخست امسال صادرات بیش از ۱۸۱ هزار تن مواد معدنی با رشد ۷۴ درصدی انجام شد و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چارک با حجم ۱۷۶ هزار تن بودیم.

رشد چشمگیر پنج‌هزار و ۸۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر چارک با حجم ۶۸ هزار تن، رشد ۱۸۸ درصدی جابه‌جایی مسافر داخلی با بیش از  ۵۴ هزار نفر و رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی با تعداد ۳۳۸ مسافر به عنوان تنها پایانه مسافر خارجی فعال، از دیگر دستاوردهای دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.