اعتراض کارکنان بندر لس آنجلس به حوزه سیاسی کشیده شد؛ ورود دردسرساز فناوری به حوزه دریایی در آمریکا

 

بخشی از کارکنان بندر لس آنجلس آمریکا نسبت به مکانیزه کردن سامانه های حمل ونقلی داخلی بندر تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. علت اصلی ایجاد این اعتراضات، بکارگیری ماشین های بدون راننده در محوطه بندری لس آنجلس بود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، اعتراض کارکنان بخش حمل ونقلی داخلی بندر لس آنجلس به خاطر ورود ماشین های حمل کانتینر که بدون راننده فعالیت می کنند به صحن شورای این شهر و مسئولان سیاسی کشیده شد. کارکنان معتقدند که بکارگیری این نوع ماشین ها در آینده نزدیک باعث از دست رفتن بخشی از موقعیت های شغلی و یا کاهش درآمدشان خواهد شد.

این اعتراض ها زمانی بیشتر شد که مسئولان بندری لس آنجلس با ورود و فعالیت ماشین های الکتریکی بدون راننده در محوطه ترمینال موافقت کردند. ورود فناوری جدید توسط شرکت مرسک، یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل ونقل دریایی جهان صورت می گیرد. اعتراض های شدید باعث شده تا برخی از اعضای شورای شهر نسبت به این تصمیم از حق وتوی خود استفاده کنند.

مرسک ادعا کرده که قرار است 130 دستگاه از خودروهای بدون راننده را برای جابجایی کانتینر در محوطه بندری لس آنجلس به کار بگیرد. این ماشین های خودکار ماه آینده و به منظور تحقق برنامه مرسک در بندر لس آنجلس که نقش کلیدی در صنعت حمل ونقل دریایی طی یک دهه آینده خواهند داشت بکار گرفته می شوند.

ویم لگائی، یکی از مدیران ارشد شرکت مرسک در بخش ترمینال های آمریکای شمالی در این رابطه می گوید: بکارگیری از ماشین های خودرکار و بدون راننده در محوطه های بندری باعث افزایش راندمان کاری و بهره وری بیشتر می شود. کارکنان بندری در لس آنجلس تنها 16 ساعت در روز کار می کنند، اما این ماشین ها می توانند در طول 24 ساعت روز کاملا فعال باشند.

در ماه های آوریل و می سال جاری، حدود 1200 کارگر و راننده بندری در مقابل شورای شهر تجمع کردند و فریاد می زدند: این ما هستیم که مالیات می دهیم و نه ماشین ها. یا اینکه می گفتند رای را از ما انسان ها گرفته اید و نه از ماشین ها! همچنین صدها کارگر دیگر نیز با امضای طومار، مخالفت خود را با بکارگیری ماشین های بدون راننده اعلام کردند.

کمیسیون بندری که اعضای آن توسط شهردار انتخاب شده اند در  ابتدا تصمیم گرفتند که در خصوص این موضوع، نشستی در ماه مارس برگزار کنند. اما این نشست به دلیل ایجاد سازش میان شرکت مرسک و اتحادیه بندری لغو شده است. اما طی سه ماه گذشته نیز هیچ توافقی میان شرکت مرسک و اتحادیه بندری به منظور حل این مشکل ایجاد نشده است.

مسئولان می گویند که بکارگیری ماشین های بدون راننده در محوطه های بندری، روزانه 500 فرصت شغلی را مورد خطر قرار می دهد. اما مسئولان مرسک نیز معتقدند که دنیا به سمت بکارگیری ماشین ها به جای انسان ها می رود تا بهره وری بیشتری ایجاد شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.