استاندار هرمزگان درخواست کرد: زیرساخت پذیرش ۶ هزار کامیون در ‌بندرعباس ایجاد شود‌

 

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به افق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود در شبانه روز شش هزار کامیون جهت حمل و نقل کالا در بندرعباس تردد کنند که باید زیرساخت پذیرش آنها در شهرک حمل و نقل بندرعباس ایجاد شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی عصر امروز در شصت و هفتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در شهرک حمل و نقل بندرعباس برگزار شد، شهرک حمل و نقل را از مجموعه‌های بسیار مهم برای استان هرمزگان و پروژه‌ای ملی دانست و اظهار داشت: نقش حمل و نقل در اقتصاد ملی بسیار مهم است و شهرک حمل و نقل بندرعباس به عنوان مکمل بندر شهید رجایی نقش آفرینی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افق برنامه‌ریزی انجام شده، فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در هرمزگان افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود شش هزار کامیون جهت حمل و نقل کالا در بندرعباس تردد کنند.

استاندار هرمزگان افزود: در این شهرک به همه نیازهای نیروی انسانی حمل و نقل جاده‌ای توجه می‌شود تا از پراکندگی و رها شدن کامیون‌ها در سطح شهر جلوگیری شود.

همتی تصریح کرد: شهرک حمل و نقل یکی از مجموعه‌های مهم شهر بندرعباس و پشتیبان تولید و تامین کننده خدمات واجب و ضروری و همچنین تاثیرگذار در عملیات حمل و نقل کالا از بندر شهید رجایی است.

وی بیان داشت: باید همه نهادها و دستگاه‌ها به این شهرک نگاه ویژه‌ای داشته باشند و دستگاه‌های زیرساختی همچون برق، آب، مخابرات و گاز با نگاه به افق آینده، زیرساخت‌های آن را به شکلی ایجاد کنند که در آینده بتوان این شهرک را توسعه داد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شهرک حمل و نقل بندرعباس، بزرگترین شهرک حمل و نقل در کشور است و در ایران چنین مجموعه‌ای بی‌نظیر است و اشتغال و تحرک اقتصادی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند و انتظار داریم تا سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

همتی اضافه کرد: شرکت‌های بخش حمل و نقل کالا مجموعه کم نظیری در این شهرک ایجاد کرده‌اند و احداث این مجموعه بزرگ از ضرورت‌های شهر بزرگ بندری و استراتژیک بندرعباس است و همه باید کمک کنیم این مجموعه هرچه سریع‌تر به بار بنشیند و هرچه زودتر تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست سرمایه‌گذاران شهرک حمل و نقل بندرعباس برای تکمیل این شهرک 90 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد که این تسهیلات برای تکمیل زیر ساخت‌ها و بخش‌های خدماتی و عمومی در این شهرک هزینه می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: برای تکمیل طرح‌های برق و آبرسانی به این شهرک نیز چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک‌های استانداری پرداخت می‌شود و با اختصاص کمک‌های استانداری و پرداخت تسهیلات شهرک حمل و نقل بندرعباس تا پایان سال 97 باید به بهره‌برداری برسد.

همتی گفت: ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی و آبخیزداری نیز موظف هستند سند 100 هکتار باقی مانده اراضی این شهرک را صادر کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از بخش‌های مختلف شهرک حمل و نقل بندرعباس بازدید و عملیات احداث مهمانسرای این شهرک نیز آغاز شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.