از ابتدای سال جاری میلادی؛ کشتیرانی ها ملزم به گزارش co2 شده اند

 

با آغاز سال 2018 میلادی، محدودیت ها برای کشتی های بزرگ نیز شروع شده است. محدودیت هایی که باعث می شود کشتی بزرگ بیش از 5 هزار تن، گزارشی از میزان تولید گاز دی اکسیدکربن خود را ارائه بدهند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سایت Hellenic shipping news، از ابتدای سال 2018 میلادی شرکت های کشتیرانی موظفند میزان تولید گاز دی اکسیدکربن، میزان سوخت مصرفی و تناژ محموله های کشتی خود را به کشورهای عضو پیمان یا بندری که تابع قوانین کشورهای عضو پیمان باشد ارائه بدهند. این قانون جدید در راستای تحقق مقررات اتحادیه اروپا و در مورد الزامات نظارت و گزارش کشتی ها در خصوص میزان تولید گازهای آلاینده به اجرا درآمده است.

بحث در مورد این قانون جدید در داخل اتحادیه اروپا از آنجا نشات می گیرد که مطابق با موافقت های جهانی، شرکت های کشتیرانی نیز موظف به کاهش میزان GHG و گازهای آلاینده هستند. این قوانین به منظور حفظ محیط زیست، حرکت به سمت حمل ونقل سبز و کاهش گازهای گلخانه ای در سراسر جهان به اجرا درمی آید.

این مقررات در اتحادیه اروپا توسط آیمو طراحی شده تا با جمع آوری داده هایی از قبیل میزان تولید دی اکسیدکربن و حجم بار و میزان سوخت مصرفی از انتشار گازهای گلخانه ای تا حدممکن جلوگیری شود. آیمو طی 6 سال گذشته، همواره نگرانی های خود را در خصوص افزایش انتشار گاز های گلخانه ای توسط کشتی های بزرگ اعلام کرده و اکنون به دنبال اجرای سیاست هایی است تا بتواند این موضوع را تحت کنترل خود درآورد.

قانون جدید، شرکت های کشتیرانی، مالکان کشتی یا هر کسی که اختیار و یا مدیریت  کشتی را به عهده دارد را دربرمی گیرد. همچنین این قانون بدون توجه به پرچم آنها اعمال می شود.

البته قانون گزارش میزان تولید گاز دی اکسیدکربن شامل کشتی های نظامی، ماهیگیری و کشتی های دولتی که برای مقاصد غیرتجاری مورد استفاده قرار می گیرند نخواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.