ارزش ناوگان حمل ونقل دریایی جهان اعلام شد؛ یونان همچنان در صدر، رقابت نزدیک ژاپن و چین

 

ارزش ناوگان حمل ونقل دریایی کشورهای مختلف توسط Vessels Value اعلام شد. این فهرست بندی شامل انواع کشتی های ویژه حمل ونقل در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در این رتبه بندی که در انتهای ژانویه سال 2019 انجام شده است، یونان همچون گذشته با برآورد ارزش ناوگان دریاییی بیش از 105 میلیارد دلار، در صدر این جدول جای گرفت.

کشورهای ژاپن، چین، سنگاپور، نروژ و آمریکا نیز حائز رتبه های بعدی شدند. البته رقابت نزدیکی میان ژاپن و چین وجود دارد و احتمال اینکه چین بتواند جایگاه دوم را در سال آینده میلادی از آن خود کند، وجود دارد. چرا که ارزش ناوگان دریایی ژاپن، 94.7 و ارزش ناوگان حمل ونقل دریایی چین 90.8 میلیارد دلار است.

در این رده بعدی پس از آمریکا نیز کشورهای آلمان، کره جنوبی، بریتانیا و دانمارک رتبه های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

ناوگان حمل ونقل دریایی چین با افزودن 6.3 میلیارد دلار به مجموعه کشتی های خود، توانسته است در این جدول جایگاه مناسبی را از آن خود کند. البته آنها با مجموع رشدی که داشتند، در بخش کانتینری دچار افت شده اند و ارزش خود را تا حدودی از دست داده اند. در عوض، سرمایه گذاری خاصی در کشتی های حامل LNG داشته اند.

سنگاپوری ها نیز در این رتبه بندی با یک پله صعود، فعلا جایگاه خود را در مکان چهارم جدول محکم کرده اند. آنها با افزایش سرمایه گذاری 3.1 میلیارد دلاری، مجموع ارزش ناوگان دریایی خود را به 49.7 میلیارد دلار رساندند.

پس از آنها نروژی ها قرار دارند. نروژی ها که در بخش کشتی های تانکری حرف های بیشتری برای گفتن دارند، توانسته اند در این رده بندی صاحب رتبه ارزشمند پنجم باشند. اختلاف آنها در سرمایه گذاری با آمریکایی ها که در رتبه بعدی هستند، چیزی بیش از 4.4 میلیارد دلار است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.