ارتقاء امنیت و‌توان عملیاتی مهمترین ماموریت یگان‌حفاظت در بنادر کشور است

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء امنیت و توان عملیاتی و ایجاد محیطی امن در بنادر کشور را مهمترین ماموریت این یگان در بنادر کشور عنوان کرد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سرهنگ جعفر اطمانی در بازدید از عملکرد یگان حفاظت بنادر شرق هرمزگان، اظهارداشت: امنیت یک محصول اجتماعی است و این یگان به دنبال ایجاد امنیت به صورت مشارکت اجتماعی توسط کلیه آحاد فعال در سطح بنادر است.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ جایگاه یگان و ارتقاء سطح دانش و مهارت انتظامی کارکنان  تجهیزات حفاظتی و انفرادی به روز خریداری و در اختیار یگان ها قرار داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر از مهم ترین اقدامات یگان در سال جاری را صدور کارت متحدالشکل ویژه ضابطان خاص دادگستری برای کارکنان یگان عنوان کرد و گفت: بررسی و تایید ساختار یگان در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور و ارسال به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت سیر مراحل تصویب جدول نیروی انسانی و تجهیز یگان به ناوگان خودرویی و موتوری را از دیگر اهداف سال جاری است.

سرهنگ اطمانی گفت: جهت تحقق شعار سال محورهای سه گانه ارتقاء توان عملیاتی ، تولید امنیت و ایجاد محیطی امن در حوزه های استحفاظی تبیین و در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: با استناد قانون جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سواحل بنادر و رودخانه های قابل کشتیرانی؛ با هماهنگی و هم افزایی که با دستگاه قضایی، اداره سواحل و حقوقی سازمان وجود دارد در سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در این زمینه صورت گرفت که استمرار اجرای قانون و برخورد بدون مماشات و اغماض با افراد خاطی برای سال جاری  نیز در صورت احصا گزارشات  در دستور کار قراردارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر با اشاره به حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت در اوج روزهای اپیدمی ویروس کرونا، گفت: در شرایطی که بخش های مختلف بر اساس برنامه با کمترین نیرو در محل کار حاضر می شدند، پرسنل یگان حفاظت به شکل ۲۴ ساعته با رعایت اقدامات بهداشتی و مراقبتی به انجام وظیفه پرداخته و در این مسیر دو نفر از نیروهای خدوم به دلیل ابتلا به این ویروس دعوت حق را لبیک  گفته و آسمانی شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.