آلفالاینر گزارش می دهد؛ سقوط 5 پله ای IRISL در رنکینگ برترین های کشتیرانی جهان

 

سایت معتبر آلفالاینر آخرین گزارش برترین شرکت های کشتیرانی کانتینری جهان را در روز دهم اکتبر منتشر کرد. در این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 5 پله نزول، از رتبه سیزدهم به رتبه هجدهم رسید.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در دو ماه گذشته میلادی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارتقای سهم جابجایی خود توانست تا رتبه سیزدهم برترین های شرکت های کشتیرانی کانتینری دنیا صعود کند. اما با کاهش سهم حمل ونقل از 7 دهم درصد به 4 دهم درصد و کاهش جابجایی کانتینرها نتوانست جایگاه تاریخی خود را حفظ کند و به رتبه هجدهم سقوط کرد. البته همچنان این شرکت نسبت به یک سال گذشته که در رتبه بیست ویکم قرار داشت در جایگاه بهتری ایستاده است.

در این گزارش اخیر جایگاه 5 شرکت برتر کشتیرانی همچنان بدون تغییر باقی مانده است. شرکت مرسک بی رقیب در صدر قرار دارد و شرکت های مدیترانه ای، کاسکو، سی ام ای سی جی ام و هاپاک لوید رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین مجموع کشتی های کانتینری 6157 فروند و  تعداد کانتنیرها 22 میلیون 628 هزار TEU گزارش شده است. ضمن اینکه DWT  نیز به بیش از 275 میلیون و 865 هزار تن رسیده است.

مرسک در حال حاضر 713 فروند، مدیترانه ای 515 فروند و کاسکو نیز 471 فروند کشتی کانتینری در اختیار دارند. تعداد کشتی های IRISL نیز 46 فروند گزاشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.