آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های بنادر چابهار/ ضریب ایمنی با بهره‌گیری از روش‌های نوین افزایش می‌یابد

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله ۵ بندر شهید بهشتی با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات های دریایی و بندری خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تسنیم بهروز آقایی از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره یک و پنج بندر شهید کلانتری و اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی چابهار با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات‌های دریایی و بندری خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اعتبار کل این پروژه بیش از یک هزار میلیارد ریال و مدت اجرای آن 20 ماه است، افزود: ترمیم اسکله‌های شماره یک بندر شهید کلانتری، بهسازی اسکله‌های پنج شهید کلانتری و پنج شهید بهشتی در برنامه عملیاتی این طرح قرار دارند که با اتمام این پروژه‌ها ضریب ایمنی بندر از نظر پهلودهی شناور، تخلیه و بارگیری افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از روش‌های نوین عملیات بهسازی اسکله که در دنیا متداول است بهره‌گیری می‌شود، ادامه داد: 16 “فندر” در اسکله شماره پنج کلانتری و 12 “فندر” در اسکله شماره پنج شهید بهشتی، طراحی و نصب خواهد شد و علاوه بر این در اسکله شماره پنج شهید بهشتی به تعداد 18 “بولارد” به ظرفیت 100 تن نصب خواهد شد.

آقایی با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر اجرای پروژه، رنگ‌آمیزی بیش از هفت هزار مترمربع، تخریب بتن به میزان دو هزار مترمکعب، استفاده از 300 تن میلگرد و 45 تن آهن آلات سنگین و بتن ریزی به میزان سه هزار و 700 مترمکعب را از اهم اقدامات فنی پروژه اعلام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.