آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران در فهرست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار دارد/ ایران در رتبه بیست ویکم برترین ناوگان دریایی جهان

 

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در گفت وگو با خبرنگاران گفت:« عرصه دریا و بندر برای کشور ما بسیار مهم است و از این رو، همه ساله مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با شکوه خاصی در کشورمان برگزار می شود. در این روز علاوه بر تقدیر از فعالان عرصه دریانوردی، از تامین کنندگان امنیت آب های کشور نیز تقدیر به عمل آمد.»

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در مراسم امسال اظهار کرد:« ما یکی از اعضای فعال و اثرگذار در آیمو هستیم و به خاطر تعامل سازنده ای که با این سازمان بین المللی داریم همواره نام کشور ما در فهرست سفید قرار دارد. امسال به خاطر هفتادمین سالروز تاسیس آیمو، از دبیرکل این سازمان درخواست کردیم تا به تهران بیاید و در مراسم گرامیداشت روز دریانوردی حضور داشته باشد.»

آخوندی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را ظالمانه خواند و خاطرنشان کرد:« از دبیرکل محترم آیمو درخواست داریم تا در این رابطه، حمایت کافی از صنعت حمل ونقل دریایی و کشتیرانی ما داشته باشد. چرا که آمریکا بر خلاف تعهدات پیشین خود به نقص آنها پرداخته و از این جهت نیاز است تا سازمان بین المللی دریانوردی و اعضای آن حمایت خود از کشور ما را ادامه بدهند و خواسته های ما را تامین کنند.

وزیر راه و شهرسازی حضور ایران در رتبه بیست ویکم برترین ناوگان های تجاری و دریایی جهان را نشانه قدرت این ناوگان دانست و افزود: ظرفیت های بالای ترانشیپی کشور ما را برای یافتن شرکای جدید یاری می رساند تا بتوانیم علیه یکجانبه گرایی های آمریکا و تحریم های ظالمانه آن مقاومت کنیم و تعامل خوبی با دیگر کشورها برقرار سازیم. برای مبارزه با این تحریم ها لازم است تا از همه توان و تجربه خود بهره ببریم و از حمایت دست اندرکاران و صاحب نظران این عرصه استفاده کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.