کمیته مشترک انجمن کشتیرانی و انجمن حمل و و نقل بین‌المللی ایران تشکیل شد

نخستین جلسه کمیته مشترک انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، و انجمن حمل و نقل بین‌المللی ایران در محل انجمن کشتیرانی برگزار شد.

به گزارش سی نیوز، در این جلسه که نمایندگانی از دو انجمن وجود داشتند، درباره همکاری برای حل اختلافات احتمالی بین اعضا، گفت‌وگو شد و در نهایت مقرر شد که از هر انجمن سه عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل معرفی شده و جلسات این کمیته مشترک هر دو هفته یکبار برگزار شود.

 

کمیته‌ای برای حل اختلافات داخلی

NABAVI

میرمحمود نبوی، عضو هیات‌مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی ایران در این باره به سی نیوز گفت: به دلیل اختلاف بین نمایندگان خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و شرکت‌های ترانزیتی و فورواردی این کمیته مشترک دو انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و حمل و نقل بین‌المللی ایران، تشکیل شد.

او ادامه داد: این کمیته می‌تواند بدون اینکه به بخش ‌خارجی مانند سازمان بنادر، تعزیرات و یا دادگاه‌های صالحه و شوراهای حل اختلاف مراجعه کنیم، در درون خودمان مشکلات را حل کنیم.

نبوی با اشاره به اینکه این کمیته یک نقش داوری دارد و بیشتر راه‌حل‌ها را توصیه می‌کند، اضافه کرد: معمولا پرونده‌هایی که قبلا درباره اختلاف آنها در انجمن‌صحبت شده و به نتیجه نرسیده، در کمیته مشترک مطرح می‌شود. این کار باعث کاهش اختلافات و پرونده‌های اختلافی بین اعضای دو انجمن می‌شود.

او همچنین تصریح کرد: این کمیته در اصل برای هماهنگ کردن خانواده حمل و نقلی کشور تشکیل شده است.

 

کمیته‌ای برای نزدیکی انجمن‌های حمل و نقلی

ESLAMI

کاپیتان منصور اسلامی، رئیس کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز درباره این کمیته گفت: به خاطر برخی مشکلاتی که اعضای دو انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته  و حمل و نقل بین‌المللی ایران و دیگر انجمن‌ها اتفاق می‌افتد، این کمیته تشکیل شد تا این مشکلات را بررسی و کنترل و حل به نحواحسن کند.

او اضافه کرد: این کمیته علاوه بر حل مسائل و مشکلات اعضای دو انجمن، به نوعی موجب تعامل و نزدیکی بیشتر دو انجمن نیز می‌شود.

کاپیتان اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل پیش از طرح در کمیته مشترک، باید در کمیته فورواردی انجمن حمل و نقل بین‌المللی ایران، و کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته مطرح شود، گفت: اگر پس از طرح در این دو کمیته هنوز مساله‌ای باقی مانده باشد، پرونده در کمیته مشترک مطرح شده و پس از بررسی، راه‌حل‌ها و پیشنهدها به دو طرف ارائه می‌شود.

او همچنین تاکید کرد: باید در نظر داشت که تعداد کمی از اعضای دو انجمن هستند که عرف جاری در مباحث حمل و نقلی را رعایت نمی‌کنند و این کمیته در صورت نیاز به این موارد هم ورود پیدا کرده و به نوعی بی‌انضباطی آنها را به انجمن‌ها گزارش می‌دهد و در صورت لزوم از سوی انجمن به آنها تذکر داده می‌شود.

کاپیتان اسلامی افزودک با این کار و اطلاع رسانی درباره متخلفان صنف، این تخلفات تسری پیدا نکرده و جلوی به عرف تبدیل شدن آنها گرفته می‌شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments