کاهش مازاد عرضه در حمل كانتينري ازسال 2016

مجموع ظرفيت كشتي هاي با ظرفيت بالاي ده هزار Teu در پايان سال 2014 به 3.5 ميليون Teu خواهد رسيد كه نسبت به رقم سال 2011 افزايش يك سومي را نشان مي دهد اما انتظار مي رود روند نزولي تحويل‌ها و افزايش تقاضا منجر به بهبود شرايط مازاد عرضه از سال 2016 به بعد شود.
به گزارش مانا به نقل از موسسه Braemer ACM Shipbroking، مازاد عرضه كانتينربر فوق بزرگ كه در حال حاضر وجود دارد با وسوسه ساخت كشتي هاي اقتصادي تر از طريق ساخت كشتي هاي بزرگتر ايجاد شده است.
بنابر این گزارش، رشد خالص ناوگان در سال 2014 و 2015 میلادی به ترتيب 8 و 6.5 درصد پيش بيني شده است. همچنین این بروكر تخمين زده است ميزان تقاضا در این دو سال با افزايش 4.5 الي 5 و 5.5 الي 6 درصد روبرو می‌شود.
اين گزارش همچنين آورده است: «حركت به سمت كشتي‌هاي سوپرسايز اولين مرحله از روند ايجاد مازاد عرضه بوده كه آشفتگي نرخ‌ها را به همراه داشته است.
اين موسسه مي گويد : نگاه بلندمدت اين است كه با افزايش جابجايي كانتينر در سطح جهان و كاهش تدريجي عرضه، شاهد بهبود موازنه عرضه و تقاضا از سال 2016 به بعد خواهيم بود. در صورتي كه این رشد در پنج سال آينده با نرخ ساليانه برابر 5 درصد ادامه يابد حجم كانتينر در سطح جهان مابين سال هاي 2005 تا 2019 میلادی دو برابر شده و به 850 ميليون Teu خواهد رسيد.
بنابراين به طوركلي شرايط بخش تقاضاي موازنه مناسب به نظر مي رسد و اين بحث كه وضعيت نامناسب اقتصادي مانع رشد درآمدها مي شود، وارد نیست.
در سال 2014 هيچ سفارشي در بخش 500 الي 999 Teu و 3000 الي 7500 Teu ارايه نشده است. آمارها نشان مي‌دهد توجهات در ساخت كشتي‌هاي نو فيدری معطوف به كشتي‌هاي اكو فيدر با ظرفيت 1000 الي 2500 Teu و كشتي‌هاي فوق بزرگ بوده تا الزامات مربوط به اتحادها و شراكت ظرفيت را تامين كنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.