همسان سازی نرخ خدمات در بنادر و نرخ سوخت هواپیما

در خصوص هزینه های بالای بندری مقرر شد که به منظور حمایت از صادرات غیر نفتی، سازمان بنادر و کشتیرانی عوارض و نرخ های دریایی و بندری را به میزان نرخ بنادر کشورهای منطقه رقابتی کند ضمن آنکه با توجه به وجود نرخ‌های متفاوت برای سوخت مصرفی هواپیماهای مسافری و باری، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به اعمال نرخ سوخت هواپیمای باری همانند مسافری، اقدام و مراتب جهت تصویب به هیات وزیران ارائه دهد.

به گزارش آنا،  مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر بازرگانی در حوزه تجارت با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی در سال جاری گفت: این جلسه با دستوراتی نظیر موانع صدور ضمانت نامه های بانکی مورد نیاز صادرات خدمات فنی و مهندسی، عدم تخصیص اعتبارات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، غیررقابتی شدن محصولات تولیدی-صادراتی، عدم برقراری روابط بانکی با کشورهای هدف به ویژه با کشورهای همسایه و قادر نبودن صادرکنندگان به دریافت LC، تسهیل در ورود موقت مواد و کالاهای مورد نیاز در توسعه صادرات و عملکرد صادرات غیرنفتی در سال 95 شکل گرفت.

 

در این جلسه، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: صادرات غیرنفتی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی بوده که وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری که در استرداد مالیات بر ارزرش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته داشت، شرایط مساعدی را برای حل این مسائل در پیش گرفت تا مشکلات پیش روی صادرات و بهبود میزان صادرات کالا و خدمات در کشور شکل بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments