توسعه متوازن، شاخص رتبه بندی بنادرکشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه متوازن بخش دریایی همزمان با توسعه بخش خشکی در بنادر را خواستار شد و گفت: توسعه کانال‌های دسترسی دریایی در کنار توسعه اسکله‌ها و پسکرانه‌ها به عنوان شاخص مهم رتبه‌بندی بنادر کشور مد نظر قرار می‌گیرد.
به گزارش سی نیوز، محمد راستاد با اشاره به اینکه تعیین شاخص و چارچوب توسعه دریایی و برنامه ریزی مهندسی ارزش در کنار ایجاد سهولت دسترسی از لنگرگاه به بندر، لایروبی کانال و نگهداری آن، بخشی از برنامه‌های معاونت دریایی سازمان بنادر است، افزود: نیمی از عملیات بنادر در بخش دریایی صورت می‌گیرد. بر همین اساس هزینه اجرای طرح های دریایی باید در برنامه‌های توسعه‌ای بنادر پیش بینی شود.
او ادامه داد: ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی و استفاده از ظرفیت همیاران ناجی در سازمان در قالب طرحی با عنوان مدیریت واکنش در برابر مخاطرات دریایی جلو می‌برد.
راستاد با بیان اینکه در بخش علائم کمک ناوبری نباید از نظر کیفی و کمی در کشور دغدغه وجود داشته باشد، اضافه کرد: نرم‌های عملیات دریایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و با بهبود آن، بنادر به سمت بنادر نسل سوم پیش بروند.
وی با تاکید بر اینکه مکانیزم حمایتی برای شرکت های دریایی با استفاده از امکانات و ابزارهای این سازمان فراهم می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر، بنادر هرمزگان در بحث مسافرت‌های دریایی کارنامه خوبی را با حداقل سوانح دارد و امیدواریم با ادامه پیدا کردن سختگیری‌ها در مباحث ایمنی ترددهای دریایی، در زمینه توسعه امکانات در بخش ساماندهی گردشگری دریایی نیز موفق باشیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر همچنین تصریح کرد: تبدیل مانورهای دریایی به تمرینات کاملا عملیاتی با طراحی سناریوهای کارشناسی و ارزیابی کیفیت خدمات جستجو و نجات نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments