برقراری نظام جدید تعرفه‎ای بندری در سال 96

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت:با توجه به مذاکرات انجام شده انتظار داریم در سال 96 تعرفه‎های بهتر و رقابتی‌تری در حوزه بندری برقرار شود.

به گزارش سی نیوز، سازمان بنادر و دریانوردی با مذاکره با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نسبت به اصلاح تعرفه‎ها و رقابتی کردن آنها برای سال 96 گام برداشته است.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته درباره تعیین تعرفه‌های بندری گفت: خوشبختانه به تازگی برای نخستین بار با سازمان بنادر و دریانوردی برای اصلاح قیمت تعرفه‎های بندری و رسیدن به یک گفتمان مشترک، جلساتی را تشکیل داده‎ایم که می‎تواند نویددهنده آینده خوبی در این زمینه باشد زیرا هر ساله تعرفه‎ها به صورت ابلاغی اعمال می‎شدند.

یحیی ضیائی مهرجردی خاطرنشان کرد: اکنون سازمان بنادر و دریانوردی برای تعیین تعرفه سال آینده، نظرات فعالان صنف کشتیرانی را نیز می‌پذیرد و در روش‌های خود اعمال می‎کند.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفت و گو با خبرنگار مارین تایمز اظهار کرد: در این جلسات سازمان بنادر و دریانوردی با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته درباره نظام تعرفه‎ها بحث و تبادل نظر می‎شود به صورتی که نرخ تعرفه‎ها نسبت به کشورهای حاشیه خلیج‎فارس ارزیابی ‏ و با توجه به استانداردهای جهانی و شاخص کشورهای دیگر بررسی می‎شود.

وی با بیان اینکه  این اقدام یک حرکت رو به جلو در مسیر تعرفه‎گذاری بندری است تاکید کرد: با آغاز این حرکت و برگزاری این جلسه‎ها، می‌‎توانیم امیدوار باشیم که در سال 96 با تعرفه‎های بهتر و رقابتی‌تری در حوزه بندری وارد بازار خواهیم شد و کار را آغاز خواهیم کرد.

شفاف‌ترین دستاورد برجام مربوط به دریا بود

این مقام مسوول در انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در ادامه با اشاره به یک سالگی برجام تصریح کرد: شفاف‌ترین دستاورد برجام، در حوزه دریا رخ داد زیرا با تحریم‎ها حمل و نقل دریایی ایران در نوک پیکان‎های تحریم قرار گرفته بود و به تبع آن دو شرکت بزرگ کشتیرانی ایران یعنی شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی نمی‎توانستند در بنادر اروپایی تردد داشته باشند اما خوشبختانه با لغو تحریم‎ها بلافاصله این محدودیت رفع شد و کشتی‎های این دو شرکت به بنادر بین‎المللی بازگشتند.

وی افزود: علاوه بر این همه مشکلات و محدودیت‎های بیمه‌ای برای حمل و نقل دریایی برطرف شد زیرا در زمان تحریم هیچ یک از کلوپ‌های بین‎المللی اقدام به بیمه کشتی‎های تحت پرچم ایران نمی‌کردند اما با برجام  پوشش بین‎المللی بیمه کشتی‎های ایرانی دوباره برقرار شد.

ضیائی مهرجردی خاطرنشان کرد: اکنون تنها مشکلی که هنوز کامل برطرف نشده موضوع انتقال ارز و مبادلات بانکی است که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

عضویت ایران در فدراسیون جهانی فوناسبا

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای برجسته برجام در حوزه کشتیرانی، عضویت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در فدراسیون جهانی فوناسبا است زیرا همه انجمن‎ها و کشتیرانی‎های معتبر جهانی در این فدراسیون عضو هستند که خوشبختانه ما نیز توانستیم به عضویت آن درآییم. این در حالی است که هنوز بسیاری از کشورها از جمله چند کشور همسایه ایران هنوز در این فدراسیون عضو نیستند.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار کرد:در طول یکسال گذشته در حوزه کشتیرانی اقدامات خوبی برای مقوله آموزش چه در دانشگاه‎ها و چه در دوره‎های کوتاه مدت انجام شده است و این نشان می‎دهد که صنف دریایی از به روزکردن معلومات خود استقبال کرده‌اند.

وی گفت: در دوره مذکور  22 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است که از بالا رفتن دانش پرسنل شرکت‎های کشتیرانی حکایت می‎کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.