بررسی واقعی روند رشد و توسعه یک شرکت حمل و نقل در آمریکا، قسمت سوم

اگر پیش از مطالعه این قسمت مایل به مطالعه قسمت های گذشته هستید می توانید روی لینک قسمت اول و قسمت دوم کلیک کنید .
امروز میهمان یدیرا گارسیا از شرکت Southeastern تحلیلگر داخلی هستیم تا در زمینه تحلیل گر تجاری شرکت حمل و نقل بتوانیم با ایشان هم کلام شویم.
بررسی واقعی روند رشد و توسعه یک شرکت حمل و نقل در آمریکا، قسمت سوم - پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه
  • سلام و تشکر از زمانی که به ما اختصاص دادید.
  • سلام، خواهش می کنم و خیلی خوش آمدید و امیدوارم بتوانم کمکی بکنم.
  • خوب، سریع می روم سر موضوع که وقت شما را هم زیاد تلف نکنم، خواستم بدانم دقیقن تحلیلگر تجاری چیکار می کنه و برای چی در شرکت حملی مثل شرکت شما این تحلیلگر وجود دارد.
  • ببینید تحلیلگران سنسورهای یک شرکت هستند. ما باید در همه گلوگاه های اطلاعاتی در بخش های گوناگون حضور داشته باشیم و کارکنان را آموزش دهیم که اطلاعات را در نرم افزارها درست وارد کنند یا نرم افزارها بگونه ای طراحی شده باشن که بتوانند در حین کار کارمندان برای ما آمار گردآوری کنند. سپس این اطلاعات در بازه های زمانی گوناگون توسط دوستان فناوری اطلاعات که بیشترشان در شاخه های بانک های اطلاعاتی کار کرده اند گزارش گیری می شود. بعنوان مثال ، ما نیاز داریم بدانیم که در ماه گذشته چند دستگاه کانتینر به شهر میشیگان ارسال کرده ایم و از این تعداد چند دستگاهشان، نشانی هایشان نزدیک به هم بوده است و در بازه های زمانی چند روز از هم ارسال شده اند و اوج سفارش و ارسال ما چه روز یا روزهایی در ماه بوده است. از اعداد این گزارش ها که از بخش بارنامه ها و ارسال کالا می توان دریافتش کرد دو پیشنهاد می توانیم به هیأت مدیره بدهیم. اگرعدد نمایانگر تعداد زیادی در بازه دو تا سه روز باشد، ما تصمیم می گیریم که از این به بعد محموله ها دراین سه روز را در یک روز مشخص با ریل ارسال کنیم که هزینه کمتری متحمل شویم و بتوانیم یک تخفیفی هم به مشتری ها بدهیم. اگر تعداد کم بود و انگشت شمار بود، گزارش می دهیم به واحد بازاریابی که باید برای جذب بار به این شهر بیشتر تلاش کنند تا رقم به عدد مناسب برسد.
  • در واقع شما کمبودها، مشکلات یا نکاتی که دیده نمی شود را پیدا می کنید و گزارش می دهید.
  • بله، حتا ما میزان کارکرد کارمندان را هم آمار می گیریم و مهم است بدانیم کدام کارمند بیشتر کار می کند و کدام کارمند اشتباه کمتری در میزان حجم کاری که انجام می دهد دارد.
  • خوب، گزارش را به چه کسانی می دهید.
  • به واحدهای درخواست کننده. هر واحد گزارش خاصی را می خواهد و هیأت مدیره هم که فهرستی از آنالیز و نظرها را می خواهد. در واقع کشف مشکل یا یک مورد مثبت یک بخش کار است تحلیل بهترین راه برای حل موضوع یا بهبود یک فرآیند، بحث دیگری است. ما الان داریم روی پروژه ای کار می کنیم که ساعت خطای کارمندان را به ما نشان می دهد و این ساعت را داریم پیدا می کنیم که در آن ساعت کارمندان از انجام کار حساس دوری کنند زیرا احتمال خطا بالاست و هزینه این خطاها بیش از ادامه کار می باشد. پس باید ازش جلوگیری شود.
  • خیلی جالب شد، به این رشته علاقه مند شدم.
  • بله، البته این واحد فقط بر روی گزارش داخلی کار نمی کند، بلکه ما واحدی هم داریم که به تحلیل بازار می پردازد. یعنی به تحلیل شرایط محیطی که داریم رقابت می کنیم در آن می پردازد. این گروه بیشترین تمرکزش بر روی بازار است.
  • کارکردی داشته اند که الان بازخوردی ازش بتوان دید.
  • بله 6 سال پیش این واحد به مدیران پیشنهاد دادند که تعداد ناوگان را بیشتر کنند، زیرا سوخت در عرض 4 سال پایین خواهد آمد و شرکت های تولیدی نیز برای خروج از رکود باید آخرین فناوری هایی که در گاو صندوق های ذخیره رقابتیشان با رقبا نگه داشته اند را برای داغ کردن بازار عرضه کنند، پس حمل رشد خواهد داشت. این امر سبب شد که واحد ناوگان موتوری شرکت و انبارهایش رشد نماید و الان جزو 8 شرکت بزرگ کامیونی آمریکا باشد.
  • بسیار عالی، حال دو گروه تحلیل داخلی و بیرونی با هم همکاری می کنند؟
  • بله، مثلن در همان پروژه پیشین، مدیریت از ما خواست سخت افزارها و نرم افزارها را که برای ورود یک تعداد ناوگان نیاز دارند شناسایی کنیم، شبیه سازی کنیم و کسری ها و نیازها را اعلان کنیم و خوب این خودش پروژه بزرگ برای واحد تحلیل سازمانی بود.
  • کار کدام گروه دشوارتر است؟
  • هر دو سختی خودش را دارد. ما با رفتار نیروی انسانی هم مواجه هستیم ولی از طرفی ابزارهای لازم اطلاعات و امار و اندازه گیری در دست خودمان است و در درون سازمان تنظیمش می کنیم و این سبب می شود واحد تحلیل سازمان راحتتر کار کند اما تحلیلگران بازار، باید با بیرون از شرکت و شرکت های آماری کار کنند که خوب دشواری های زیادی دارد و پروژه هایشان هم طولانی مدت است یعنی پس از 8 ماه بررسی و مطالعه یک گزارش تحلیلی می دهند بیرون که برخی مواقع از طرف هیأت مدیره رد هم می شود.
  • از صحبت هایتان  فهمیدم از دو گروه یکی واحد تحلیل سازمان است و دیگر واحد تحلیل بازار، درست است؟
  • بله این اسامی را ما گذاشتیم شاید جای دیگر نام دیگری بشنوید. اما هر دو واحد مثل بال شرکت هستند که سبب رشد شرکت می شوند.
  • نیروهای این دو واحد باید چه تحصیلاتی داشته باشند؟
  • همه نوع نیرویی هست و تقسیم کار شده است و خود گروه هر کدام سه تا 5 نفره تیم تشکیل داده است. باید یکنفر بازرگانی، یک نفر فناوری اطلاعات و دو نفر هم گردآوری کننده اطلاعات و دسته بندی کننده نیاز دارد و یک نفر هم این اطلاعات را بصورت خروجی باید برای ارائه آماده نماید. سوپروایزرها و مدیران رشته های تلفیقی خوانده اند مانند Big Data که ترکبیبی از فناوری اطلاعات و بازرگانی است.
  • به نظر شما همه شرکت ها فرا اندازه شرکت باید این واحد را داشته باشند.
  • از متوسط به بزرگ بله، اما در اندازه های کوچک باید تحلیلگر بازار داشته باشند یا همان گروه تحلیلگران بیرونی.
  • از وقتی که به من دادید سپاسگزارم بعنوان پرسش آخر اکنون چند نفر در این واحد کار می کنند.
  • خواهش می کنم در حال حاضر 29 نفر در این واحد مشغول هستند که خوب احتمال دارد تا سال آینده به 32 نفر افزایش پیدا کنند.
  • سپاسگزارم و روز خوبی داشته باشید.
  • همچنین.
تهیه کننده گزارش: کاوش ساعی-پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.