اجرای مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از 14 تیر 95

مشاورتوسعه سازمانی شرکت بندری سینا از اجرایی شدن مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از اول جولای 2016 مقارن با 11 تیرماه سال آینده خبر داد و گفت: براساس مقررات فعلی IMO، خطوط کشتیرانی موظفند قبل از بارگیری شناور، کانتینر را توزین کرده و وزن آن را به ترمینال اعلام کنند.
به گزارش سی نیوز، مجید تهرانی افزود: در سپتامبر 2013 الحاقیه‌ای به کنوانسیون SOLAS افزوده شد که به موجب آن قبل از بارگیری کانتینر، باید وزن اعلام شده تصدیق شود. در نتیجه وزن اعلام شده توسط کشتیرانی به تنهایی ملاک نبوده و کانتینر باید قبل از بارگیری توزین شده و وزن اعلام شده تأیید شود.
وی درباره تبعات عدم اجرای این الحاقیه‌ای نیز تاکید کرد: از تاریخ اجرای این قانون، کانتینرهایی که وزن آنها تصدیق نشده‌ باشد زیر پوشش بیمه دریایی قرار نمی‌گیرد. درنتیجه، انجام این فرآیند برای کشتیرانی‌ها حیاتی است. از سوی دیگر می‌تواند منبع درآمد جدیدی برای ترمینال‌ها باشد.
به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، کنوانسیون SOLAS یا کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا، اولین و مهمترین معاهده دریایی در زمینه افزایش ایمنی در کشتیرانی است که در 20 ژانویه 1914 با حضور 13 کشور تدوین و در جولای 1915 زمانی که جنگ جهانی اول، اروپا را در کام خود گرفته بود برای پنج کشوری که آن را امضاء کرده بودند لازم‌الاجرا شد.این کنوانسیون به مرور زمان تکمیل شد و نسخه‌های زیادی از آن تدوین و به تصویب رسید آنچه امروز به عنوان کنوانسیون سولاس شناخته می‌شود عمدتاً نسخه 1974 است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments