IMO بر دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی بویژه در دوران کرونا تاکید دارد

کمیتۀ تسهیل مبادلات تجاری IMO هفتۀ پیش نسخۀ اصلاح شده تسهیل تجارت الکترونیکی را تصویب کرد

“کیتاک لیم” دبیرکل IMO در یک وبینار با اشاره به اینکه همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌های زیادی را پیشِ روی صنعت دریانوردی قرار داده است، گفت: باید نسبت به استفاده از تجهیزات دیجیتالی و تجارت الکترو‌نیکی از طریق پنجره واحد به منظور توسعه پایدار اقدام کنیم.

او یاد‌آور شد: از سال ۲۰۱۹ سازمان IMO با هدف ساده‌تر کردن تجارت مرزی و کار‌آمد شدن زنجیرۀ تدارکات نسبت به افزایش داده‌های کشتی به صورت دیجیتالی توصیه‌های لازم را به اعضای IMO انجام داده، چرا که این سازمان اعتقاد دارد دیجیتال‌سازی صنعت کشتیرانی به طور قطع خطا‌ها را کاهش داده و کیفیت اطلاعات موجود را بهبود میبخشد و فرآیند‌های پیش رو را تسهیل می‌کند. بحران کرونا و اعمال قرنطینه های اجباری در بسیاری از مواقع به هوشمند‌سازی و دیجیتالی کردن سیستم‌ها کمک کرد.
وی به کلیۀ اعضای IMO و صاحبان خطوط کشتیرانی و دست‌اندرکاران حمل و نقل دریایی توصیه کرد از یک پنجره واحد به منظور مبادله داده‌ها و اطلاعات لازم استفاده کنند.

به گفته “کیتاک لیم” و به همۀ اعضای IMO اعلام کرد تا گام‌های اساسی را در جهت دیجیتال‌سازی و استاندارد سازی بردارند.
لیم در ادامه خاطر نشان ساخت: در دوران بحران کرونا این بهترین فرصتی است که بتوانیم نسبت به تسریع دیجیتال‌سازی و کاهش فعالیت‌های سنتی همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

در انتهای این وبینار نمایندگان سازمان دریایی و بندری سنگاپور MPA و بانک جهانی اعلام کردند با همکاری یکدیگر از دیجیتالی شدن بنادر و استفاده از پنجره‌های واحد برای ارائه اطلاعات پشتیبانی می‌کنند.

شایان ذکر است در این وبینار دبیرکل IMO به یک انیمیشن دیجیتالی اشاره کرد که توضیحات لازم را درباره چگونگی گسترش دیجیتال سازی در صنعت کشتیرانی توضیح می‌دهد به هرحال با توجه به جابه‌جایی ۱۰ میلیارد تُن کالا توسط کشتی‌ها دیجیتالی شدن فرآیند های مربوطه یک الزام است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.