گزارش عملکرد بنادر در سال 98؛ افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به ۲۴۶ میلیون تن

سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸ اقدمات بسیار متعددی را در حوزه توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری در بنادر کشور انجام داده است که از جمله آن می توان به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به ۲۴۶ میلیون تن، افزایش ظرفیت کانتینری بنادر به ۷,۷ میلیون TEU و افزایش ظرفیت مسافری دریایی بنادر به ۲۴.۷ میلیون نفر اشاره کرد.

به گزارش سی نیوز، سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸ اقدامات بسیار مهم و متفاوتی را در حوزه توسعه زیرساخت  و سرمایه گذاری در بنادر مدنظر قرار داد که افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به ۲۴۶ میلیون تن و افزایش ظرفیت کانتینری بنادر به ۷,۷ میلیون TEU را می توان از جمله مهم ترین اقدامات در این راستا برشمرد.

افزایش ظرفیت مسافری دریایی بنادر به ۲۴,۷ میلیون نفر و راهبری ۳۵۰ پروژه عمرانی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۲۱۳۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر، توسط سازمان بنادر و دریانوردی دو اقدام مهم دیگر در این بخش توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری در بنادر بود که در سال ۱۳۹۸ مدنظر قرار گرفت.

پروژه های بنادر شهیدرجایی و شهیدبهشتی

ادامه اجرای فاز سوم توسعه بندر شهیدرجایی و طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار نیز دو پروژه متفاوت بود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آنها طی سال های آتی باشیم و بتوان عملکرد  بنادر یاد شده را در بخش های برنامه ریزی شده از جمله میزان و سرعت تخلیه و بارگیری ارتقاء داد.

بهره برداری از ۱۸ دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش ۲۱ میلیون یورو و تحویل آنها به اپراتورهای بندر شهیدرجایی یکی دیگر از اقداماتی است که در این بندر مدنظر قرار گرفت تا در کنار اجرای فاز سوم توسعه بندر شهیدرجایی رشد عملکرد بندر را در سال ۹۹ و سال های پس از آن شاهد باشیم.

دو قرارداد ر راستای جذب سرمایه بخش خصوصی

عقد ۱۰ قرارداد جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی به میزان ۵۵۰۳ میلیارد تومان و نیز عقد قرارداد ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی برای ایجاد بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهیدرجایی دو اقدام دیگر در حوزه سرمایه گذاری در بنادر کشور است که به طور حتم می تواند رشد مناسبی را در بخش های مختلف اقتصادی و به ویژه در حوزه مواد معدنی به دنبال داشته باشد.

اقدامات بنادر چمخاله، انزلی، بوشهر، لنگه، چارک و لاوان

عملیات احداث بندر گردشگری چمخاله و بهره‌برداری از اسکله های نمونه تفریحی شناور در بندرانزلی از جمله اقدمات در حوزه گردشگری دریایی در بنادر شمالی کشور بود که می توان در راستای توجه هرچه بیشتر به حوزه گردشگری دریایی در شمال ایران به آن اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده می توان به خرید، حمل، نصب، راه اندازی و تحویل سامانه حفاظت الکترونیک (CCTV) بندر بوشهر و جزیره نگين و نیز بهره برداری از سه فروند اسکله فلزی پهلوگیری شناورهای امداد و نجات در بندر لنگه، چارک و جزیره لاوان و ۲ فروند اسکله سوخت گیری شناورها در بندر لنگه اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.