کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده چهاردهم آلفالاینر؛ تعداد کشتی های کانتینری فعال جهان افزایش یافت

 

آلفالاینر گزارش روز 16 نوامبر فعالیت شرکت های کشتیرانی کانتنیری جهان را اعلام کرد. بر این اساس، شرکت مرسک همچنان به پیشتازی خود در این عرصه ادامه می دهد. IRISL نیز موقعیت ماه گذشته خود را در رده چهاردهم فهرست برترین شرکت های کشتیرانی کانتینری جهان حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، شرکت ای.پی.ام مرسک با اختصاص 17.8 درصد از کل حمل ونقل کانتینری جهان به خود توانسته همچنان رتبه نخست این رده بندی را در اختیار داشته باشد.

شرکت های مدیترانه ای با 15.9 درصد، کاسکو با 12.5 درصد، سی.ام.ای سی.جی.ام با 11.3 درصد و هاپاگ لوید با 7.2 درصد از مجموع حمل ونقل کانتینری دنیا در رده های دوم تا پنجم این فهرست قرار دارند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با 6 دهم درصد در رده چهاردهم قرار گرفته و نسبت به ماه گذشته تغییر جایگاه نداشته است.

در گزارش اخیر آلفالاینر مجموع کشتی های فعال کانتینری دنیا 6150 فروند عنوان شده که نسبت به آخرین آمار، رشد 13 فروندی را نشان می دهد.

مجموع کانتینرهای جهان نیز نسبت به گزارش قبلی رشد داشته و به 23 میلیون و 546 هزار و 634 TEU رسیده است. همچنین DWT نیز به مرز 285 میلیون تن رسیده است.

مرسک با در اختیار داشتن 4 میلیون 195 هزار TEU کانتینر در این فهرست نیز رتبه نخست را از آن خود کرده است. رتبه بعدی یعنی شرکت مدیترانه ای 3 میلیون 736 هزار TEU کانتینر در اختیار دارد. مجموع کانتینرهای IRISL نیز در گزارش اخیر آلفالاینر 152 هزار 419 TEU کانتینر به ثبت رسیده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.