کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده چهاردهم ایستاد؛ تعداد کانتینرهای جهان از 23 میلیون 650 هزار TEU فراتر رفت

آلفالاینر در گزارش اخیر خود، رتبه های بزرگ ترین شرکت های حمل ونقل کانتینری دریایی جهان را اعلام کرد. بر این اساس، ای.پی.ام مرسک همچون ماه های گذشته با اختلاف در صدر این جدول قرار دارد. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بدون تغییر در جایگاه چهاردهم باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در رده بندی اخیر آلفالاینر مرسک با اختصاص 17.7 درصد حمل ونقل کانتینری جهان در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن شرکت های مدیترانه ای با 16.2 و کاسکو با 12.4 و وجود اختلافی قابل ملاحظه در رتبه های دوم و سوم این جدول دیده می شوند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که از سوی شرکت KMTC دنبال می شود، توانسته در ابتدای ماه فوریه با اختصاص سهم 6 دهم درصدی از کل حجم حمل ونقل کانتینری در جایگاه چهاردهم قرار بگیرد.

همچنین تعداد کشتی های فعال کانتینری در سراسر جهان به 6144 فروند رسید که نسبت به اواخر سال گذشته میلادی، اندکی کاهش نشان می دهد.

تعداد کانتینرها نیز همچنان رو به رشد است. در آخرین گزارش آلفالاینر، این تعداد به فراتر از 23 میلیون و 650 هزار TEU رسید که یک رکورد محسوب می شود. DWT نیز به نزدیکی 286 میلیون تن رسیده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.