پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا : کاهش حجم مبادلات دریایی در بندر روتردام

روتردام

 

سرویس خبری سی نیوز – در چند ماه اخیر، همه‌گیری ویروس کرونا تبعات منفی سنگینی در اقتصاد و تجارت بین‌المللی برجای گذاشته است.  پایگاه خبری Offshore Energy در مقاله‌ای به ابعاد مختلف همه‌گیری کووید ۱۹ پرداخته است. بندر روتردام هلند به عنوان بزرگترین و مهمترین بندر اروپا، در نیمه اول سال 2020 با کاهش 9/1 ٪ در حجم کل مبادلات دریایی خود مواجه شده است.

براساس این گزارش، حجم کل تبادلات این بندر در این مدت ۲۱۸ میلیون تن بوده که در نسبت با 240 میلیون تن شش ماهه نخست سال قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

ویروس کرونا همه چیز را در جهان به رکود کشانده است. رکود جهانی باعث کاهش تولید، مصرف و تجارت بین‌المللی شده است. در نتیجه حجم مبادلات انواع و اقسام کالاها در بندر روتردام نیز کاهش یافته است. علاوه بر این، کماکان نیاز به ایجاد برخی تغییرات و اصلاحات ساختاری نیز دیده می شود. بطور مشخص، مسأله عدم پذیرش ذغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی و همچنین کاهش تجارت نفت گاز (مازوت) میان اروپا و آسیا. همچنین در تعداد کانتینرها هم کاهش ناچیزی دیده می‌شود. اما از طرف دیگر، حجم تبادل LNG در نیمه اول سال جاری افزایش داشته است.

الرد کاستلین یکی از مقامات ارشد بندر روتردام می‌گوید: اقتصاد هلند و بندر روتردام به توسعه تجارت جهانی وابسته است. تبعات منفی اقتصادی کووید 19 در سراسر جهان دیده می‌شود. پس هیچ جای تعجبی ندارد اگر میزان مبادلات این بندر در شش ماهه اخیر به نسبت سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.