پس از دوره آزمایشی و با همکاری آی بی ام و مرسک؛ پلت فرم زنجیره بلوکی حوزه حمل ونقل راه اندازی شد

 

شرکت رایانه ای IBM و شرکت مرسک، غول بزرگ حمل ونقل کانتینری دنیا که همکاری خود را بر روی پروژه پلت فرم زنجیره بلوکی برای افزایش سرعت پردازش اطلاعات و کاهش هزینه ها آغاز کرده بودند، اینک از راه اندازی این سامانه خبر داده اند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سایت کامپیوتر ورلد،  امروزه بازار حمل ونقل همچنان تحت تاثیر بوروکراسی  کاغذبازی های اداری قرار دارد. بنابراین، انتقال اطلاعات به فناوری های مدرن به کمک پردازش های سریع و ساده بسیار ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل، شرکت مرسک یک همکاری را با شرکت رایانه ای IBM آغاز کرده تا یک پلت فرم مبتنی بر زنجیره بلوکی (BLOCKCHAIN)  را ایجاد کرده اند.

در گزارش اخیر آمده که نسخه جدید الکترونیکی این سامانه برای ردیابی حمل ونقل جهانی تولید شده و در این زمینه، 94 شرکت کننده شامل 20 بندر و مینال اطلاعات خود را وارد سامانه کرده اند.

سامانه اخیر کمک خواهد کرد تا کل عملیات حمل ونقل کالا از مبدا تا مقصد قابل رهیابی آنلاین باشد. در طول فرایند حمل ونقل، تمام طرفین در زنجیره تامین می توانند اطلاعات ردیابی مانند زمان ورود حمل ونقل، اسناد مرتبط با گمرک، صورت حساب های تجاری و بارنامه ها را از طریق دفترچه مجازی مشاهده کنند. این فرایند کمک خواهد کرد تا عملیات حمل کالا به تمام نقاط جهان با برنامه ریزی سریع تر و دقیق تر پیش برود و مدیریت در تمام بخش ها به کاهش هزینه ها منجر شود.

آی بی ام و مرسک توانسته اند برای ایجاد چنین فرایندی، 160 میلیون رخداد ثبت شده را در سامانه قرار بدهند تا بتوانند تحلیل درستی از جریان داشته باشند. ضمن اینکه روزانه حدود 1 میلیون رخداد نیز در سامانه ثبت می شود.

این سامانه برای 234 دروازه جهانی امکاناتی را فراهم می کند تا بتوانند نسبت به داده های وارد شده در سامانه، حمل ونقل کالا را به شکل بهتری مدیریت کنند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.