وزیر کشور خبر داد؛ تشکیل کمیته مشترک با همکاری 5 نهاد برای تقویت صادرات به 15 کشور

 

وزیر کشور از تشکیل کمیته ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، ناجا و وزارت اطلاعات، استان های مرزی به منظور تقویت صادرات به 15 کشور هدف خبر داد. قرار است نشست آتی این کمیته مشترک با حضور سفیران کشورهای هم‌مرز ، رئیسان اتاق‌های بازرگانی ، استانداران ایران و کشورهای هم‌جوار برگزار شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی با مسئولان دستگاهی اجرایی کشور در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، ناجا و وزارت اطلاعات، استان های مرزی تشکیل داده ایم تا صادرات به 15 کشور تقویت شود.

وزیر کشور از نشست آتی این کمیته مشترک با حضور سفیران کشورهای هم‌مرز و رئیسان اتاق‌های بازرگانی و استانداران ایران و کشورهای هم‌جوار خبر داد و گفت: این نشست به‌منظور افزایش صادرات به این کشورها است.

رحمانی فضلی بابیان این‌که در جلسه امروز 16 استاندار و نمایندگان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند، افزود: در این جلسه موانع صادرات قانونی، امکانات، تجهیزات، مقررات و شرایط مرتبط با صادرات بررسی شد.

وی تقویت صادرات در مناطق مرزی را ضروری دانست و گفت: باید مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات تدوین و با قاچاق کالا در مناطق مرزی به‌صورت جدی مبارزه کنیم.

وزیر کشور گفت: در این جلسه- استانداران و دستگاه‌های اجرایی کشور- همچنین سه اصل مهم «تقویت صادرات» و «جلوگیری از قاچاق ارز و کالا » و «برگشت ارز ناشی از صادرات » موردبررسی قرارگرفته و توافقات جدی بین دستگاه‌ها انجام شد و قرار شد همه امکانات مهیا تا این سه اصل عملیاتی شود.

وزیر کشور منطقه آزاد را به‌عنوان یکی از مکان‌های دارای اهمیت در حوزه صادرات برشمرد و گفت: با توجه به وجود نگرانی در این مناطق به‌ویژه مناطق جنوبی در خصوص صادرات کالاهای اساسی، امروز تصمیماتی مهمی درزمینهٔ گرفته شد .

رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین در جلسه مقرر شد در مناطق مرزی فروشگاه‌هایی راه‌اندازی شود که قیمت‌های آن باقیمت‌های داخلی عرضه شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین مصوب شد امکانات و شرایط گمرکی در قبل از مرزها فراهم شود تا اشخاصی که برای صادرات مراجعه می‌کنند در مرزها دچار مشکلات نشوند.

وزیر کشور تأکید کرد: در این جلسه قرار شد مقرراتی که به‌صورت دفعی مانع انجام صادرات می‌شود، مستثی شده و مقرراتی که از قبل در گمرکات وجود داشته نیز مدنظر قرار گرفت.

رحمانی فضلی بیان کرد: نتیجه این جلسه تقویت صادرات و همچنین تدوین مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات و مقابله جدی با قاچاق کالا در مناطق مرزی است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.