وزیر راه و شهرسازی خبر داد: رفع تمام موانع ترانزیتی بین ایران و کشورهای همسایه

 

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری اسکله رو-رو بندر امیرآباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام مسائل و موانع ترانزیتی و گمرکی میان ایران و کشورهای همسایه که عضو کنوانسیون ها و کمیته‌های مشترک هستند برطرف شده است. و ناوگان ایرانی با پلمپ مشترک می توانند تا اروپا و چین بار جابجا کنند.

به گزارش سی نیوز، محمد اسلامی در جریان سفر به استان مازندران و در ادامه بازدیدها، از پروژه‌های راهسازی امیر آباد و رستم کلا بازدید کرد و گفت: در این منطقه جاده‌ای به طول ۲۰ کیلومتر احداث شده که یک کیلومتر آن باقیمانده است و باید در این محدوده یک تقاطع غیر هم‌سطح در مسیر عبور راه آهن گرمسار_اینچه احداث شود.

وی افزود: در این بازدید برای تکمیل باقیمانده این جاده تصمیم گیری شد.

اسلامی با اشاره به موضوع سرمایه گذاری در بنادر گفت: با استقبال روزانه  بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر مواجه هستیم. به ویژه در بندر امیرآباد که قرار است به منطقه آزاد تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه راهبردی دولت به صورت ترکیبی در دست انجام است و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر گردشگری امروز مورد بازدید قرار گرفت. به خصوص میانکاله که می‌تواند مصداق پیشرفت و اولین اکو پارک کشور باشد.

اسلامی تصریح کرد: در این سفر موضوعات مسکن و اشتغال با هم از سوی وزرا در دست پیگیری قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نقش ترانزیتی با اشاره به برنامه توسعه ترانزیت در استان مازندران اظهار داشت: بندر امیرآباد جایگاه ویژه ای در کریدور شمال_جنوب دارد و باید مد نظر داشته باشیم مدهای حمل و نقل در قالب یک زنجیره، ترانزیت را تکمیل می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروتکلی با محور راه‌آهن گرمسار_اینچه برون و اسکله رو_رو بندر امیر آباد با کشورهای قزاقستان و روسیه به امضا رسیده است و یکی از اهداف حمل و نقلی آن  صادرات و ترانزیت محصولات دامی و کشاورزی است.

وی در ادامه از بهره برداری اسکله رو_رو بندر امیر آباد طی ماه های آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این اسکله و برخورداری از جاده‌ها و خطوط ریلی، بیش از ۶ میلیون تن بار دامی و کشاورزی استان مازندران فرصت صادرات و ترانزیت در کریدور شمال_جنوب را پیدا می‌کند.

اسلامی با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا گفت: تسهیلاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و با توجه تعرفه‌های ترجیحی فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی فراهم شده است.

این عضو کابینه دولت، تصریح کرد: تمام مسائل و موانع ترانزیتی و گمرکی میان ایران و کشورهای همسایه که عضو کنوانسیون‌ها و کمیته‌های مشترک هستند برطرف شده است و ناوگان ایرانی با پلمپ مشترک می‌توانند تا اروپا و چین بار جابجا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.