ورود 17خط بین المللی به آبهای کشور در پسابرجام/خط کانتینری آسیا-اروپا راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ورود 17خط بین المللی به آبها و بندرهای کشور در پسابرجام خبر داد و گفت: خط کانتینری آسیا به اروپا در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش دوشنبه تارنمای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، «امیر سامان ترابی زاده» افزود: 17 خط بین المللی وارد شده به کشور پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، نیمی از بازار کانتینری را تصاحب کرد.
وی ادامه داد: قبل از برجام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حدود 85 درصد محمولات کشور را حمل می کرد اما امروز رقبای بیشتری حضور دارند و این خلاء را با افزایش «تن- مایل» به خصوص در بخش فله و بازار بین الملل پر کرده ایم.
ترابی زاده گفت: پارسال بیشتر شرکت های کانتینری زیانده بودند اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همین مدت سود قابل قبولی را در این بخش به ثبت رساند. همچنین بخش حمل و نقل فله و کالای عمومی نیز سود ده بود؛ به طوری که در قیاس با شرایط بین المللی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم از بروز ضرر و زیان جلوگیری کرده و هم سود قابل قبولی را به ارمغان آورده است.
وی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را مانند دیگر رقبا در بنادر کشور دانست و افزود: این شرکت از هیچ نوع امکانات ویژه مانند سوخت یارانه ای یا تخفیف بندری بهره مند نیست و از این لحاظ باید اذعان داشت در آبهای سرزمینی خود مانند دیگر شرکت ها در حال رقابت است و در این شرایط، پارسال در بخش فله و کالای عمومی رشد قابل قبولی داشت.
معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد «ما دخالتی در تعیین نرخ ها در بازار بین المللی نداشته ایم و شرایط به شدت رقابتی است اما برای رسیدن به سوددهی و جلوگیری از زیان در بخش هزینه ها مدیریت بهینه ای را انجام داده ایم و برای کاهش بیش از پیش هزینه ها و مدیریت بهینه حمل و نقل در حال راه اندازی سیستم های نوین هوشمند روی ناوگان هستیم».
وی اعلام کرد: بر اساس طرح توسعه پنجساله، 49 فروند از کشتی های ناوگان این شرکت با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی و سازندگان خارجی جایگزین می شود.
به گفته وی، برای این منظور با توجه به کسب مجوز از هیات مدیره کشتیرانی و تصویب مجمع صاحبان سهام از خطوط اعتباری که در کشورهایی چون چین و کره جنوبی باز شده است، استفاده می شود.
وی درباره ورود شناورهای جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سه ماهه اول 2018 میلادی (زمستان امسال) گفت: با توجه به فناوری های نوین استفاده شده در این کشتی ها بویژه در بخش مصرف سوخت شرایط خوبی با توجه به ظرفیت این کشتی ها به وجود خواهد آمد.
به گفته وی، بخشی از توسعه فعالیت ها در برنامه توسعه شرکت معطوف به توسعه بخش فراساحل است و برای اجرای این برنامه ها به افزایش سرمایه نیاز داریم که باید به تصویب مجمع صاحبان سهام برسد.
معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین به سفارش ساخت 200 فروند واگن اشاره کرد و گفت: با ورود این واگن ها در بخش حمل و نقل ترکیبی نیز توسعه قابل توجهی ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 150 فروند کشتی تجاری با ظرفیت بیش از 5 میلیون و 200 هزار تن یکی از بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی در جهان است و در حمل کالاهای تجاری به بنادر بزرگ جهان نقش مهمی ایفا می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.