هشدار دریایی در بنادر هرمزگان صادر شده است

به گزارش سی نیوز ؛ مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به احتمال وقوع ناپایداری های جوی در روز جاری برای مناطق شرقی این استان هشدار زرد صادر کرد.  همچنین کیانوش عارفی ،معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز ، اظهار  داشت :  با توجه به تاثیر سامانه پُرفشار بر روی هُرمزگان، در مناطق دریایی به ویژه جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی، تُنب بزرگ و کوچَک، وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی، گاهی در محدوده‌ی سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

عارفی بیان داشت: ارتفاع موج در تنگه هرمز در ساعت‌های صبح تا ظهر چهارشنبه بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید. که توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن دریا شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری یا جلوگیری شده و تمهیدهای لازم در بنادر هرمزگان بکارگرفته شود.

احتمال اخلال در ترددهای دریایی وجود دارد

وی افزود: ساعت‌های صبح تا ظهر چهارشنبه همراره با وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و مرکزی هُرمزگان، تنگه‌ی هرمز مواج پیش بینی شده و احتمال اختلال در ترددهای دریایی نیز وجود دارد.

معاون اداره کل هواشناسی هُرمزگان خاطرنشان کرد: انتظار افزایش نسبی دمای کمینه تا روزهای پایانی هفته جاری در برخی مناطق این استان وجود دارد و از روز جمعه با تاثیر یک موج بارشی به خلیج فارس، در جزایر غربی استان افزایش ابر با احتمال وقوع رگبار باران و رعد وبرق می‌رود.

عارفی عنوان کرد: با توجه به نقشه های فعلی تاثیر این سامانه بارشی به سمت عرض‌های بالاتر خواهد بود و تغییرهای احتمالی این موج بارشی اطلاع رسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.