نتایج اولیه یک تحقیق بین المللی نشان می دهد؛ بانک های چینی، بهترین وام دهنده های دنیا به صنایع کشتیرانی

 

نتایج اولیه یک تحقیق بین المللی نشان می دهد که بانک های چینی در صدر اعطای وام به شرکت های کشتیرانی و حمل ونقل دریایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، طبق گزارشی که اخیرا سایت «سی ترید» منتشر کرده است، در رده بندی بهترین بانک های محبوب صنعت حمل ونقل دریایی، نام دو بانک چینی به چشم می خورد. بانک هایی که در سال 2017 میلادی به ترتیب 17 ونیم میلیارد و 17 میلیارد دلار به شرکت های کشتیرانی وام اعطا کرده اند.

نکته جالب اینکه از میان 28 بانک وام دهنده برتر به صنعت حمل ونقل دریایی، 11 بانک در قاره آسیا قرار دارند. 4 بانک در چین، 5 بانک در ژاپن و 2 بانک در کره جنوبی قرار گرفته اند. همچنین 24 بانک نیز در قاره اروپا به این شرکت ها وام می دهند که نام بانک های یونانی در فهرست دیده می شود. بقیه بانک های وام دهنده نیز عمدتا در آمریکا قرار دارند.

اعطای وام در سال 2017 میلادی در حالی انجام شد که بانک جهانی در 11 سال گذشته در رتبه چندان مناسبی قرار نداشت. با این حال، بانک ها ترجیج دادند تا ساختار اداری خود را در قبال شرکت های حمل ونقل دریایی بهبود ببخشند.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است که سرمایه گذاری بانک ها در صنعت حمل ونقل دریایی از سال 2008 میلادی تا سال گذشته حدود 25 درصد کاهش یافته است.

پیش بینی شده که بانک های اروپایی طی سال های آینده بخشی از سرمایه گذاری خود در صنعت حمل ونقل دریایی را نیز کاهش بدهند. اما این موضوع بستگی به آن دارد که صنعت کشتیرانی در آینده برای سیستم بانکداری تا چه اندازه می تواند جذاب باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.