معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر اعلام کرد: مطالعات تعامل شهر و بندر نهایی شد/ بازآفرینی تعامل ۱۲ شهر و ۱۵ بندر در دستورکار/ هم افزایی و کمک رسانی؛ هدف اصلی پروژه تعامل شهر و بندر

محمدرضا اله یار سازمان بنادر و دریانوردی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله

به گزارش سی نیوز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی :  معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام طرح مطالعاتی تعامل شهر و بندر خبر داد و اعلام کرد: ۱۲ شهر و ۱۵ بندر در این طرح وجود دارند و پس از طی مراحل تصویبه در مراجع مرتبط عملیاتی می شود.

محمدرضا اله یار با اشاره به اینکه تاکید ویژه ای بر تعامل بین شهر و بندر وجود دارد، اظهار داشت: مطالعات تعامل شهر و بندر به اتمام رسیده است و در مرحله استصوابی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: ۱۲ شهر و ۱۵ بندر در این طرح پیش بینی شده اند که در برخی شهرها بیش از یک بندر وجود دارد.

 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعامل شهر و بندر موجب هم افزایی و کمک این دو به یکدیگر می شود، گفت: نتایج مطالعات طرح تعامل شهر و بندر در دستور کار قرار گرفته است و در صورت طی مراحل تصویبیه  مراحل اجرای آن از سال آتی  کلید می خورد، با این حال سازمان بنادر و دریانوردی تعدادی پروژه های اجرایی مرتبط را در برخی بنادر در دست اجرا دارد.

 

اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی با بیان اینکه تعامل شهر و بندر موضوع است که در گذشته کمتر به آن توجه شده است و باید بین این دو تعادلی برقرار شود، چراکه هر کدام نسبت به دیگری وظیفه ای دارند، عنوان کرد: به صورت سیستمی مشخص می شود چه وظایف و انتظاراتی بین شهر و بندر برقرار است تا تعامل بیش از گذشته ایجاد شود و این دو جدای از یکدیگر عمل نکنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعاملات و تعهدات بین شهر و بندر بیشتر و مشخص می شود که در چه موضوعاتی شهر می ‌تواند به بنادر کمک ‌رسانی داشته باشد و متقابلا در چه موضوعاتی بنادر می ‌توانند به شهرها خدمات ‌رسانی کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.