معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی: تهدیدهای مرسک فضاسازی رسانه ای است

 

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به “توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران” و آنچه “تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری” خوانده می شود، آن را فضا سازی رسانه ای عنوان کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان می دهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی توسط ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری( خطوط مستقیم کشتیرانی)  ، فیدری ( شرکت های کوچک کشتیرانی) ، باکس اپراتورها ( شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و  SOC ( شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است .

حسن زاده ادامه داد: کل فعالیت حمل و نقل این شرکت کشتیرانی در بنادر ایران در دوره پسابرجام در سال ۹۶ چیزی حدود ۵۵ هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته ، کمتر از ۲و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.

 

مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران، تردد کشتی‌های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام ، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته‌اند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته ، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدرجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی .

 

تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی‌شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.