مرسک از کاهش حمل ونقل دریایی در سال 2018 خبر داد؛ کاهش حمل ونقل کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی

 

مسئولان بزرگ ترین شرکت کشتیرانی کانتینری دنیا اعلام کردند که آمار حمل ونقل در این صنعت، پس از چند مرجله جهش صعودی، سیر نزولی پیدا کرده و همین مسئله، پایداری بهبود تجارت جهانی را دچار ابهام ساخته است.

به گزارش سی نیوز، یکی از مقامات ارشد شرکت مرسک در مصاحبه خود با بخش اقتصادی شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد که تقاضاهای بالا طی یک دهه گذشته، در سه ماه سوم سال جاری میلادی دچار افت و کاهش شده است. این در حالی است که بیش از 90 درصد تجارت حمل ونقل جهانی به واسطه کشتی ها صورت می گیرد و این خبر، یک زنگ خطر برای اقتصاد دنیا است.

استیو فلدر، مدیرعامل واحد جنوب آسیای شرکت مرسک با اعلام این خبر افزود: ظرفیت 13.5 درصدی ثبت سفارش تجارت جهانی به هیچ وجه بالا نیست. با این حال، با توجه به اینکه نرخ حمل ونقل عمدتا بر اساس تعادل عرضه  و تقاضا تعیین می شود، این آمار می تواند کاملا شکننده هم باشد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که رشد حجم تجارت جهانی در سال 2018 حدود 4 درصد کاهش می یابد که این میزان در سال جاری 4.2 درصد پیش بینی شده است، هرچند که این رقم در سال 2016 چیزی حدود 2.7 بوده است. نگرانی ها در خصوص سیستم و برنامه حمایت از تولید داخلی ایالات متحده آمریکا  از یک سو و تلاش های چین برای ایجاد تعادل اقتصاد خود از صادرات به مصرف داخلی از سوی دیگر، تقویت این بحث که در آینده شرایط بهتری ایجاد شود را با خطر مواجه می سازد.

اما در چنین شرایط، مرسک تنها نیست. کارشناسان شرکت مشاوران حمل ونقل Drewry  گفته اند که آمار رو به رشد حمل ونقل کانتینری در سال 2018 میلادی، 10 درصد کاهش خواهد یافت. آماری که در سال 2017 میلادی، 15 درصد اعلام شده بود. شرکت CMA CGM هم به عنوان سومین شرکت بزرگ کانتینری جهان به تازگی در گزارش اخیر خود نرخ های پایین تری را برای سال 2018 میلادی در مذاکرات اولیه با آژانس های آسیا-اروپا اعلام کرده است. موضوعی که می تواند در آینده به عدم اعتماد سرمایه گذاران این بخش منجر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.