مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد: ۴۲هزار کانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد/ ماندگاری کالا در بندر به سود بخش خصوصی نیست

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای ایجاد یکپارچگی بیشتر فعالیت های درون بندر، کاهش میزان ماندگاری کالا در محوطه ها ضروری است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور در نشست با حسین سعیدی؛ مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی، افزود: سازمان بنادر و گمرک دو مجموعه مکمل همدیگر هستند که ضمن رعایت ضوابط و تأمین حقوق دولت زیرساخت ها و بستری را فراهم می کنند تا کالاها به صورت شفاف و در قالب رویه هایی مشخص همچون ترانزیت، ترانشیپ، صادرات و واردات وارد سرزمین اصلی شده یا از کشور خارج شوند.

به گفته وی، شرایط فعلی اقتصاد کشور نیازمند یکپارچگی بیشتر در سیستم است و بخشی از این یکپارچگی مربوط به فعالیت هایی است که در داخل بندر اتفاق می افتد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در ارتباطات بین سازمانی، خاطرنشان کرد: تبادل اطلاعات بین گمرک و بندر باید به شکلی دقیق و شفاف صورت گیرد تا هم اقتصاد کشور دچار مشکل نشود و هم شاهد افزایش رضایت ارباب رجوع و مشتریان و صاحبان کالا باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات رییس جمهور و جلسات معاون اول رییس جمهور در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر، گفت: در حال حاضر ۴۲هزار کانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد که ۱۰ هزار کانتینر از این تعداد از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده و بیشترین تعداد نیز مربوط به سال گذشته بوده است.

عفیفی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در خصوص احصاء فهرست کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی به صورت هفتگی، تصریح کرد: ماندگاری کالا در بندر به سود شرکت های انباردار بخش خصوصی نیست و به میزان چشمگیری بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

حسین سعیدی؛ مدیرکل جدید گمرک شهید رجایی نیز اظهار داشت: گمرک و بندر دو مجموعه جدا از هم نیستند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم که در بحث تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه به یک جمع بندی برسیم، افزود: بسیاری از این گونه کالاها به دلیل محدویت های ناشی از قوانین و مقررات امکان خروج از بندر را پیدا نکرده است و با تعامل خوب دو مجموعه قابل حل است.

سعیدی اضافه کرد: نتیجه این تعامل مسلما هم به نفع نظام و هم به نفع مردم خواهد بود

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.