مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛ تعیین رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی تا پایان سال

 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه دو برنامه تعیین رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی و همچنین بازنگری نرم‌های تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا پایان سالجاری تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تعرفه‌های بندری برای سال آتی متناسب با شرایط و در جهت حمایت صادرات، طوری موردبازنگری قرار می‌گیرند که یا افزایش قیمت نداریم و یا به شکلی افزایش پیدا می‌کند که متناسب با سیاست‌های تجاری کشور باشد.

به گزارش سی نیوز، روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در بیان برنامه‌هایی که بخش بندری سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان سال جاری (۹۷) در دستور کار دارد، توضیحاتی را ارایه کرد و به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: تصویب نرم‌های تخلیه و بارگیری از جمله اقداماتی است که تا پایان سال در نظر داریم آن را به سرانجام برسانیم. زیرا از سال ۷۴ تاکنون نرم‌های هنوز تغییری نکرده اند و در حال بازنگری آنها هستیم که متناسب با آن صاحبان کالا بدانند با چه بازه‌ای می‌توانند تخلیه و بارگیری بتوانند قرارداد حمل خود را با خطوط کشتیرانی منقعد کنند. همچنین برنامه دیگری که در دستور کار داریم موضوع رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی است که در دستور کار است.

روانبخش بهزادیان همچنین در رابطه با تشکیل کمیته تعیین قیمت خدمات بندر برای سال ۹۸ با اشاره به اینکه هنوز قیمت‌گذاری در این باره انجام نشده است، گفت: تا دو ماه آتی جلساتی تشکیل خواهد شد و در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بر اساس قانون تسریع در سال ۹۵، تعیین تعرفه‌های بندری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است، اعلام کرد: با توجه به تغییراتی که ایجاد و به دنبال آن نرخ ارز دستخوش تغییرات و نوساناتی افزایشی شد، سازمان بنادر در قالب آن، بسته حمایتی و تشویقی را تصویب کرد تا متناسب با سه بخشی که در کسب و کار دریایی هستند که شامل خطوط کشتیرانی، نمایندگان باکس کانتینر و صاحب کالا هستند مشوق‌هایی را اعمال کند تا بتواند بخشی از هزینه‌هایی که بر اساس افزایش نرخ ارز افزایش یافته را جبران کند.

وی با اشاره به این مطلب که تعرفه‌های بندری، سالانه مورد بازنگری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متناسب با شرایط و در جهت حمایت صادرات، تعرفه‌ها طوری موردبازنگری قرار می‌گیرند که یا افزایش قیمت نداریم و یا به شکلی افزایش پیدا می‌کند که متناسب با سیاست‌های تجاری کشور باشد.

بهزادیان تصریح کرد: برای قیمت‌گذاری خدمات بندری هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است. فکر می‌کنم تا دو ماه آتی این سیاستگذاری تعیین و اعلام می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم که در عین حال جزئیات این حمایت نیز در بسته عنوان شده است. همچنین، استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات نوین با توجه به تجهیزاتی که سازمان بنادر و دریانوردی اخیرا خریداری کرده است و در بخش کانتینری و غلات در بنادر امام و شهیدرجایی مستقر شده اند گواه این مطلب است تا بتوانند سرویس بهتری را ارایه دهند.

بهزادیان افزود: استفاده از پورت اپراتورهایی که با برند و سابقه خوب که توانایی مالی داشته باشند و بتوانند هزینه‌های جاری خود را پوشش دهند در لیست حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.